#1 Skrevet April 2, 2009 (endret) Hei! Prøvd å søke å finne svaret med finner ikke noe særlig godt svar, beklager om det allerede står her. Men hvor sitter hjernen til motronicen hen på en S2 3b motor? Også pleier man å måtte lodde på sokler på disse eller er det fra fabrikk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 2, 2009 Oppunder hanskerommet helt inntil torpedoveggen, passasjerside selfølgelig:) Er den uåpna så må det nok loddes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2009 jeg har sokkler hvis du trenger:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2009 Oppunder hanskerommet helt inntil torpedoveggen, passasjerside selfølgelig:) Er den uåpna så må det nok loddes. jeg hadde en uåpnet med sokkler om du finner ut du ikke gidder å lodde sokkler så har jeg en 3b hjerne med sokler og mtm chip i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 2, 2009 Takk for all hjelp, noen som har ett bilde. Mye enklere å vite helt sikkert da, men må jeg fjerne svære dekselet til viftaanlegget da? Fulgte med sokler til chippen. Men vet ikke om chippen er noe bra enda så mtm chip kan være aktuelt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 2, 2009 Takk for all hjelp, noen som har ett bilde. Mye enklere å vite helt sikkert da, men må jeg fjerne svære dekselet til viftaanlegget da? Fulgte med sokler til chippen. Men vet ikke om chippen er noe bra enda så mtm chip kan være aktuelt:) ta vekk det dekselet under hanskerommet.. så ligger den oppe i venstre hjørne under dashbordet.. må vel ta av kontakten for å få ut hjernen.. veldig enkelt egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 2, 2009 hei er det en 3b s2 du har saa er det sokler i motronicen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 2, 2009 Takk takk, fant hjernen, skjønte bare ikke helt det med å få den ut. Men når jeg må ha av kontakten først så prøver jeg det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 2, 2009 Noen som kan si meg hvilken chip som skal hvor på kortet, står ladetrykk på ene chippen og motor eller noe på andre. Men hva er hvor på selve hjernen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 2, 2009 Jeg bare prøvde meg frem med å sette chippene der jeg trodde de skulle å testet bilen. Bilen startet å gikk som normalt, så prøvde jeg en tur, monterte på t-stykke på map sensor trykk slangen til hjernen. Så koblet ene slangen til turbotrykksmåleren min. Aldri hatt turbotrykksmåler på denne får så vet ikke hva trykket har vært. Nå testet jeg en tur, å den lader max 0.5kg ved full belastning, bilen føles akkurat som før. Hvis jeg ikke tar feil skal denne bilen lade 0.8bar orginalt. Kan det være at denne går i en nødmodus? Den er helt lik å kjøre som før, føles litt lat. Den bør vel ikke starte å få fint om jeg montert chippene feil sted? Og om denne går i nødmodus, hvordan fjerner jeg dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 2, 2009 Du kan ha montert trykk chippen feil vei. Er et hakk i enden av chippen som må stå riktig vei. Er ikke sikkert det er det som er feil, men kan være mulig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 2, 2009 (endret) I og med at den startet så står de på riktig plass ihvertfall men kan hende de står feil vei som nevnt over her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 2, 2009 har du 3b lader den vel rundt 0.5- 0.6. aby skla lade noen få hekto mer.. ikke mye. 0.7 kansje. orginalt da. hvordan shipper er det du har? merke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 2, 2009 Er chip av ukjent fabrikant. Den skal vist lade 1.2bar Jeg har montert med det hakket inn mot midten av hjernen på begge chippene, siden hakket på sokkelen var sånn fra før av. Slik var orginal chippene satt også. Men hva lader den i nødmodus da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 3, 2009 kunn grunntrykket ditt, og det skal være rundt 0,5 bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 3, 2009 Sånn jeg ser det så har du hatt en feil med motoren din hele tiden, chippen har ikke gjort noe med motoren din i det hele tatt. Så du bør nok feilsøke et annet sted en på chippene, sjekk feilkoder FØRST og ta det derifra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 3, 2009 Takk, akkuratt det jeg tenkte også, men får jeg lest av feilkoder på denne bilen uten vag com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 3, 2009 Takk, akkuratt det jeg tenkte også, men får jeg lest av feilkoder på denne bilen uten vag com? Tror du kan blinke de ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 3, 2009 Du trenger vag com for å gjøre det enkelt for deg selv. Er mulig det er en måte å blinke ut koder på men det er vel mer stress en morro! hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 3, 2009 Skjønner, men hvilken kontakt til vag com har man i s2, har kabel til A4 hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 3, 2009 Regner med du har to små kontakter.. Jeg har di liggende om du vil låne evt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 3, 2009 Kunne vært supert å lånt:) Har du sånn ebay vag com eller ordentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 3, 2009 3B skal lade 0.7 bar org. ABY 0.9bar. Det er ikke en lekasje i en vacumslange da? Hørest veldig ut som min. da var det en vacumslange som hadde gått hull i.Da ladet min egentlig 1.5., men datt ned på ca 0.8. Men kan sikkert vær nokke anna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 4, 2009 (endret) Da har jeg plutselig ikke bil å bruke lengre. Prøvde å snu chippen til ladetrykket, da startet ikke bilen. Så snudde den tilbake igjen. Så nå starter ikke bilen, verken med orginal chipper eller trimchippene. Har hjernen ryki eller hva fa**? I så fall trenger jeg en hjerne til 3b motor, gjerne med chip. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...