#1 Skrevet April 2, 2009 hei, var på eu kontroll med golfen, og fikk en 2'er feil på for høy co, den var vel på 2,5 og skulle vært på 0,3. Vi hadde 50/50 med bensin/etanol på tanken uten at det hjalp noe, og det er ikke cat på bilen. er eneste mulighet å montere cat eller er det noen mulighet til å justere noe? evt kjøre 100% etanol? eller andre triks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 2, 2009 hei, var på eu kontroll med golfen, og fikk en 2'er feil på for høy co, den var vel på 2,5 og skulle vært på 0,3. Vi hadde 50/50 med bensin/etanol på tanken uten at det hjalp noe, og det er ikke cat på bilen. er eneste mulighet å montere cat eller er det noen mulighet til å justere noe? evt kjøre 100% etanol? eller andre triks? Du bør prøve å få sjekket lambda-sonden din, ikke sikkert den er god derfor høye CO verdier pluss at katalysatoren din er borte... Bruker den mye bensin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2009 ABF-motoren har KEIII-Jetronic, og Co% på 2,5 før katalysator (dette blir jo i praksis før katalysator siden du ikke har katalysator montert) høres jo helt spinnvilt ut. Jeg kjenner ikke den motoren i det hele tatt, men jeg vil tro at Co% skal ligge på rundt 1% +/- 0,25 før katalysator. Etter katalysator skal den være maks 0,50. Både K/KA og KE/KEII/KEIII-Jetronic har mulighet for å stille Co%, men det er en grunn til at Co% har blitt helt gal. Co%-skruen skal kun røres når du vet at alle andre komponenter er i orden. Begynner du å skru på den for å kompensere for komponenter som er på bærtur, går det i alle fall galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2009 har ikke rørt noen ting på den, men det sitter jo chip og kam i den også, kanskje det har noe med saken å gjøre? vet ikke om den bruker mye bensin, den kjøres kun på bane og da er det jo bånn gass hele tiden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 2, 2009 Tipper at enten lamba, som nevnt tidligere, er ødelagt, eller vanntenpsensoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 2, 2009 Jeg kjørte 100% bioetanol på min, og da lå ned langt under verdiene på min bil ihvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...