#1 Skrevet April 2, 2009 (endret) Hei! Har kjøpt meg en A6 2.4 99 mod nå nylig, men en dag begynte den og tulle med startinga. Startmotoren begynte å gå som vanlig, men før den fikk start blei det heilt stille i motoren som om den ikke tente, så hørte berre lyden av startmotoren gikk rundt. Etter ca 30 sek på starteren startet den og gikk helt normalt. Dette har skjedd noen ganger i ettertid også, men da har den tulla i et par sekund. Noen som har noken forslag? MVH Stig Heggheim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 2, 2009 Hei! Har kjøpt meg en A6 2.4 99 mod nå nylig, men en dag begynte den og tulle med startinga. Startmotoren begynte å gå som vanlig, men før den fikk start blei det heilt stille i motoren som om den ikke tente, så hørte berre lyden av startmotoren gikk rundt. Etter ca 30 sek på starteren startet den og gikk helt normalt. Dette har skjedd noen ganger i ettertid også, men da har den tulla i et par sekund. Noen som har noken forslag? MVH Stig Heggheim Mener du at startmotoren går rundt med et vanvittig turtall? Hvis ja, opplevde min bror det samme på sin A6 2.4. Da var det en ventil som hang, det var et velkjent fenomen på 2.4'en sa møller. Disse motorene liker ikke småkjøring. Min bror fikk beskjed om å kjøre motoren godt ut på turtall noen ganger i blandt(Med drifttemp på motoren så klart) da ville det være god knall:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2009 Som nevnt over sliter 2.4 bensin V6, noen ganger med forbrenningsrester i sylindrene. Dette vil i sin tur føre til at ventilene ikke lukker som de skal, kompresjon uteblir og bilen blir vond å starte. Før veit jeg vi på verkstedet skiftet: termostat, tempføler og innsprøytningsdyser på motorene som hadde problemet. Mulig rep. løsningen er en annen pr. idag. Lenge siden jeg har vært borti dette nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 3, 2009 Hei! Kan tenke meg det. Vert mye småkjøring rett før dette skjedde, så kanskje vi har løsningen der. Det hørtest ut som om det var null kompresjon. Som du Bent nevnte termostat og temp følere. Så trur jeg at en av delene er gåen, men kan ikke tenke meg at det kan vere grunnen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2009 Termostaten er jo den som styrer temp på motoren. Går motoren f.eks kald vil den kanskje ikke forbrenne så godt som den burde. Om motortempføleren gir feil verdier, kan det hende motorens blandingsforhold blir feil og at motoren får for fet blanding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...