Lakkering helt ned ikke mulig på Touran?

Anbefalte innlegg

Har touran på verksted for å fikse en liten skade. Hadde i den fobindelse, siden bilen allikevel skulle lakkes, bedt om å få den lakket helt ned foran og bak.

 

I dag ringte lakkereren og sa at det ikke kunne gjøres da plasten var ruglete og for myk, slik at lakken ikke ville bli jevn og flasse av kun etter kort tid.

: bh :

 

Og jeg som gledet meg slik til å få lakkert bilen helt ned. : gråter :

 

Da jeg prøvde å argumentere med at jeg hadde sett touraner med fangerne lakert helt ned, fikk jeg til svar at dette nok var fangere som var ment å lakkere helt ned fra fabrikk.

 

Så det jeg lurer på er om det er noen som vet om dette faktisk er sant eller ville de bare bli ferdig med bilen før helgen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke at jeg er helt 100% erfaren på dette området, men lakkeringen vil ikke bli så pen pga. ruglene og det vil nok holde dårligere en andre plastlakkerte ting..

men det finnes jo alltids pussepapir så det er bare å sette i gang :D alt er mulig noen ting trenger bare noen omveier..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm..rart det ikke skulle gå.Finns jo både plastgrunning,lakkmykner og slipegrunning for å ta rugler.Har lakkert flere fangere der jeg først måtte ha sprøytet ett par strøk med grunning for å få fyllt den rue overflata.

Og fangeren er vel ikke så myk som gummi vel?

Vet at de tidligere modeller av Ford KA har en plasttype som ikke er lakkerbar,men har aldri hørt om at VW/Audi bruker slik plast.

Høres ut som latskap spør du meg.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ihvertfall gjort et forsøk, alt kan lakkes!!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mistenker også at de bare vil ha ut bilen før helga.

Men, men gjort er gjort nå. Litt ergelig synes jeg det er da men.......

 

Kanskje det lønner seg å gjøre grunnings biten selv for så å levere fangeren til lakkering bare?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har det sikkert travelt.........

Har nå vært med og lakkert sånn plast før og har fungert greit det.... Kan jo flasse såklart , men værd et forsøk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en lakkerer som har lakka mange fangere ned for meg!

Han pusser vekk det "ruglete" med grovt pussepapir! (slik at det faktisk ser fælt ut) Deretter Plastgrunning og "fuller" så lakk.

 

Resultatet blir : ja :

Og holbarheten er meget god!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi på Møller E-18 leverte i dag en som vi fikk lakkert helt ned som ny bil for kunde, og dette ble meget fin, bilen er knall rød av farge.

 

martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er bare latskap. listene på dørene på passaten min er ruglete og der sitter lakken som bare f... så det skal ikke være noe problem. Hos meg ser du at det er ruglete men når du kjenner på det er det helt glatt. Bare å dra et annet sted det. nok av steder som vil gjøre det... tro meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo bare å pusse som nevnt,plastgrunning/fyller så ser jeg ikke no grunn til at det ikke skal gå,er vell pga at de ikke "gidder" bruke tid på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg ser du at det er ruglete men når du kjenner på det er det helt glatt. Bare å dra et annet sted det. nok av steder som vil gjøre det... tro meg

Da er det nok bare grunnet og lakka oppå. Klarlakken er såpass feit at den jevner ut ruglene. Hvis man vil ha det helt slett så er det bare å legge et par strøk fyller og slipe ut før lakking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt klart bare latskap!

Det er vel samme "ruglete" som det er på kanalene på audi a4 også?

 

Mine var jo ruglete dem og ble lakket.

Ble mye penere og dem garanterte at det ikke skulle flasse.

Bare å gjøre det på riktig måte så er det ingen fare.

 

Bare latskap og tull. ALT kan lakkes! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har touran på verksted for å fikse en liten skade. Hadde i den fobindelse, siden bilen allikevel skulle lakkes, bedt om å få den lakket helt ned foran og bak.

 

I dag ringte lakkereren og sa at det ikke kunne gjøres da plasten var ruglete og for myk, slik at lakken ikke ville bli jevn og flasse av kun etter kort tid.

 

 

Og jeg som gledet meg slik til å få lakkert bilen helt ned.

 

Da jeg prøvde å argumentere med at jeg hadde sett touraner med fangerne lakert helt ned, fikk jeg til svar at dette nok var fangere som var ment å lakkere helt ned fra fabrikk.

 

Så det jeg lurer på er om det er noen som vet om dette faktisk er sant eller ville de bare bli ferdig med bilen før helgen?

 

Jeg fikk samme beskjed da jeg skulle lakke ned min Touran

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk samme beskjed da jeg skulle lakke ned min Touran

 

Fikk du løst det på annen måte eller ga du opp?

 

I dag ringte de forresten å sa at de ikke fikk bilen ferdig før på onsdag.

Så de ville ikke ha den ferdig, de har for mye å gjøre.

: mad :: bh :: bråk :: pisk ::dødhest:: brick ::angrygun:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også fått samma meldingen når i har forhørt meg om nedlakkering...

Veit ikkje om det e nokka spesiellt med den plast/gummien???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var og hentet min Touran i dag, og utenfor stod verkstedsjefens sølvfargede Touran med 18" EV-S felger og den var lakkert ned. Ville bare nevne det. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe har selv vært med på å pusse ned fangerne på en 92 Coupe quattro for at de skulle lakkes helt ned. Man må bruke en grov slipe-duk som pusser ned den ruglete overflaten for så å bruke litt "fyller" og så er det bare å lakke i vei !!!!!!!! Ren og skjær latskap av den lakkereren der.......tar litt tid og er litt jobb men det er fullt mulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye bør en slik jobb koste da? høres jævla dyrt ut vist de først skal slipe bort alle ruglene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis en skal overlate denne jobben til en lakkerer som skal ha 500kr timen tror jeg at det fort kan bli dyrt. men det er ikke noe stort problem å fikse dette selv. sett av noen timer noen ett par kvalder å legg på tykt på med fyller å slip lett over etter på. gjort dette selv med diverse deler på golfen jeg bygget i fjor vinter. All plast kan lakeres

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.