#1 Skrevet April 3, 2009 Står en sånn en i min nye bruksbil.. Da jeg aldri har vært borti disse V6 motorene har jeg noen elementære spm. Hvilken olje anbefales ? .. og mengde skal det være på disse motorene ? Noen som har vært bordi litt nykking ved kald motor, så går bort når den blir varm ? ( plugger ) Takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 3, 2009 Heidu, har nesten samme i min (2,8), kjempemotorer med hærlig lyd:) skal gå på i overkant av 5 liter olje på den hvis ikke jeg husker feil.. Nykkingen kan skyldes kaldstartsdysa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 3, 2009 Helsyntetisk olje, som vanlig. Ingen av disse motorene har noen kaldstartdyse, det er det bare gamle, gamle, mekaniske systemer som har. Fusker bilen høres det sannsynlig ut med plugger/pluggkabler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 3, 2009 Helsyntetisk olje, som vanlig. Ingen av disse motorene har noen kaldstartdyse, det er det bare gamle, gamle, mekaniske systemer som har. Fusker bilen høres det sannsynlig ut med plugger/pluggkabler. Aha, takk for svar Eyvind ! Noen anelse om konkret antall liter olje boka sier det skal fylles ? Er helt noob på disse motorene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 3, 2009 Mener å huske at det er 5 liter på alle 12v V6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 3, 2009 Er 5 liter olje som skal på den motoren ja(var ute å sjekka i instruksjonsboka). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 4, 2009 Ingen av disse motorene har noen kaldstartdyse, det er det bare gamle, gamle, mekaniske systemer som har. ikke kaldstartsdyse? det er vel kanskje bare på de gode gamle 2,3'ene det ja:) men hva er da den lille runde tingen som sitter rett over bensinfilteret og tikker til motoren er varm? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 4, 2009 ikke kaldstartsdyse? det er vel kanskje bare på de gode gamle 2,3'ene det ja:) men hva er da den lille runde tingen som sitter rett over bensinfilteret og tikker til motoren er varm?Mvh Er vel taktventilen du tenker på, den som styrer utluftinga fra bensintanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 4, 2009 Da var ny olje og nytt filter på plass.. Gamleolja var fææl, og motoren tikker nå mindre med sin nye Castrol GTX 5-40W Neste punkt på lista blir å prøve å skifte pluggene.. nykkingen kommer bare sporadisk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...