Innkjøring av spec clutch. Hvordan?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg bygget om S4en fra automat til manuell. Da monterte jeg like godt Spec clutch, men det fulgte ikke med noe papirer på denne. Hvordan er det best å kjøre inn en slik en? Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøre normalt og går litt fortere å slite inn hvis man kjører mye bykjøring, men ikke dra på for mye før den er innskjørt.

Husker ikke hvor mange mil ca man måtte kjøre rolig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000km med mye unødvendig giring var det vel, dvs... bruk påsken til å stå i kø:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det med godkjenning fra auto til manuell??? har nettopp gjort det på min.. men er ikke sikker på om det er lov?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem. Det stilles ikke noe krav til godkjenning for ombygging til manuell. Så du kan ta det helt med ro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åååå PHU... blei litt nærvøs her.. litt dritt å fått opp hk til 450 å nmt til 550 med manuell...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ga gass fra første meter jeg.. spec 3+èn min har aldri slura... men det kan jo tyde på for lite effekt? : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var litt voldsom til å starte med i min 1,8t aeb, spec stage 2, funker som en drøm enda. eneste som er litt kjett er å bli kvitt ristinga i 1.ste fra stillestående og revers. men slites vel ned etterhvert. virker som spec clutchene er knall fra mitt ståsted :) Uansett iflg "manualen" skal man helst kjøre bykjøring 1000km, og forsiktig pådrag etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye sluring på clutch ved igangsetting.Dvs ved normal igangsetting da ,ikke 4-5K.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørte 10 mil på vei før jeg kjørte dro på banen, funka fett:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.