#1 Skrevet April 4, 2009 Hei Driver å tenker på å bygge om min golf 16v til g60 og har noen spørsmål om det. Har en passat g60 syncro for hånd, passer alle delene "rett over"? og hva må eventuelt til for bytte g-laderen til turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2009 (endret) Motor og motorfester passer overens. Svinghjul og girkasse er forskjellig. Dvs du må bruke svinghjul og clutch fra 16v for å bruke orginal kasse. Ledningsnett passer sånn passe. Motorstyring er ikke plasser på samme plass, men det er greit å få på plass. Eksos er forskjellig. og om du skal ha en passat motor inn i bilen, ønsker du ikke å bruke passat IC. Så du må ha nye rør og IC. Bremser kan du flytte rett over. Du må skaffe G60 stabstag. Angående turbo, så trenger du: rør til IC, rør til eksos. Nytt ECU program. Dumpventil. Sjekk syncro tråden min her er det en del info. Ulempen med turbo på G60 er at du har turbo og innsug på samme side. Ikke særlig vedlikeholdsvennlig. Vurder heller 16vt eller 1.8t spør du meg. Jeg prøvde meg på G60T i fjor og i år er det 1.8T. Ring meg gjerne på 98207051. Jeg vet det meste du trenger å vite om G60T i golf. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 4, 2009 Ulempen med turbo på G60 er at du har turbo og innsug på samme side. Ikke særlig vedlikeholdsvennlig. Vurder heller 16vt eller 1.8t spør du meg. Jeg prøvde meg på G60T i fjor og i år er det 1.8T. x2 Blir veldig varmt med turboen hengende 10 mm fra Er laderen frisk, koster det nødvendigvis ikke så mye mer med 250 hk enn det et turbokit koster 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...