#1 Skrevet April 4, 2009 min 2001 a3 1.8T quattro har sluttet å produsere ladetrykk. kjørte med den i 2 gir kom til 4000/omdr så smalt det veldig. bilen fusket og ladet ikke lenger. den pleier å lade 0.9-1.0 bar. skrudde av innsuget på turbo for å sjekke slark, var litt slark og olje som kom ut av turbo. trodde turboen hadde tatt kveld. fekk tak i ny borg warner k04 turbo og monterte denne. byttet og LMM siden denne var årsak til fuskingen. bilen lader fremdeles ikke, har sjekket N75 ventilen og den er i orden, ingen brudd i ledninger og ventilen har rett motstand i ohm. har og sjekket at jeg har vacum til resirk ventilen. trykket er -0.8 på tomgang så går det opp på 0 og ikke videre. er ingen feilkoder i vagcom har vert ute for at slangen som går fra turbo til innsug har hoppet av, da blåser turbo luft inn i motorrommet. den ladet ikke mer enn 0.4-0.6 men den ladet ihvertfall, så er nok ikke lekkasje i røra som går til innsuget. er sinnsykt hodebry, har ingen ide om hva som er galt. tenkte å spørre etter råd her før jeg setter den inn på verksted, som tar blodpris for å finne feilen. er ikke sikkert de finner den heller. takker for all hjelp, håper på ei løsning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2009 sikker på at det ikke er en slange som har hoppet helt av? hull i intercooler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2009 Har du tatt diagnose test? Gjer dette først, og så trykktest motoren din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 5, 2009 Har du tatt diagnose test? Gjer dette først, og så trykktest motoren din. har vert ute og sjekket med vagcom, fikk opp dette 2 Faults Found: 17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 35-00 - - 17956 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open Circuit P1548 - 35-10 - - - Intermittent er mest sansynlig feil med n75 ventilen, eneste er at jeg har sjekket den som beskrevet her http://www.tt-forum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=126876&p=1383491 volt og motstand i ohm stemte. logget og n75 duty cycle, viste 0 % ved tomgang. gasset litt på tomgang men % var den samme. prøvde ikke å kjøre for å se om % endret seg. noen ide om hva som kan være feil med n75 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 5, 2009 (endret) http://wiki.ross-tech.com/index.php/17705 http://wiki.ross-tech.com/index.php/17956/P1548/005448 se over slanger fra intercooleren dette skjedde på min var det en som hadde hoppet av og da ville den ikke lade. sett over coiler også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 5, 2009 tror ikke det er lekkasje i røra som er problemet, lekker sikkert litt men når jeg kjører bilen føles det som om eksosen er potte tett. tar veldig lang tid å komme opp på turtall. går fint opp på turtall når jeg gasser på tomgang. er nok noe muffins med N75. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 5, 2009 Jeg tror N75 er gåen,min er akkurat slik du beskriver når kontakten til N75 er koblet i fra.Omtrent umulig og få opp rpm ved belastning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 5, 2009 Jeg tror N75 er gåen,min er akkurat slik du beskriver når kontakten til N75 er koblet i fra.Omtrent umulig og få opp rpm ved belastning. er veldig rart, har 2 stykker ene var på bilen da jeg kjøpte den, og den har ligget i en skuff i 1 år nå. jeg byttet til n75 h ventil straks etter at jeg kjøpte bilen, har fungert i 1 år nå. jeg målte motstand i ohm på ventilene og h ventilen hadde 29 og den originale hadde 26. http://www.tt-forum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=126876&p=1383491 kan jo kjøpe ein ny ventil for og teste, synest det er rart at begge ventilene er gåen. den originale som virket da jeg byttet den for 1 år siden og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 5, 2009 Hmm,da er det nok ikke N75 ventilen,hvis du har testet 2stk. Men hva med resirk.ventilen,sjekket denne? Trykktestet den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 5, 2009 problem solved er nesten flaut, men det var bare silikonslangen som går til innsuget bak høyre lykt som hadde løsnet. takker for all hjelp som jeg har fått 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...