#1 Skrevet April 4, 2009 hei. har en aby motor. med el vifte.. bilen ligger litt under 90 grader under kjøring, men når jeg står påtomgang i 5-10 min så stiger temperaturen til 110 grader å da starter vifta den går til tempraturen er på ca 100 da stopper den igjenn... er dette normalt eller hva er feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2009 Kan være termostaten din som er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2009 skiftet, men den styrer ikke viften.. mener du giveren på radiatoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2009 hvordan finne ut om man har 1 eller 2 trinns vifte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2009 hei. har en aby motor. med el vifte.. bilen ligger litt under 90 grader under kjøring, men når jeg står påtomgang i 5-10 min så stiger temperaturen til 110 grader å da starter vifta den går til tempraturen er på ca 100 da stopper den igjenn... er dette normalt eller hva er feil? Min også er slik, men jeg har konstatert at det ikke er 110grader der vifta begynner. Kan vær at inndelingen i intrumentet spiller deg et puss?? Min starter 4 strek over 90" merket, og slutter når den kryper ned på 2 strek over 90" Men nå har jeg lagt inn egen bryter i bilen så jeg kjører den selv når det trengs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 6, 2009 hvordan finne ut om man har 1 eller 2 trinns vifte? Om du har 2 eller 3 pols kontakt på givern. 3pola har 2 trinn. Også har du 2 stk rele i sikringsboksa di vist du har 2trinns. Mener å huske det er dei 2 relea som er helt ut til høgre (oppe og nede) i sikringsboksa di når du står forran bilen. Litt vanskelig forklart:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 7, 2009 Er ikke noen vits å verken feilsøke eller å ha en egen bryter for å slå på vifta. Normal driftstemp er ca 95-100 grader, og at ikke vifta starter før nærmere 110 er helt normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2009 Er ikke noen vits å verken feilsøke eller å ha en egen bryter for å slå på vifta. Normal driftstemp er ca 95-100 grader, og at ikke vifta starter før nærmere 110 er helt normalt. nå bruker jeg egen bryter pga banekjøring og en del køkjøring. + at jeg fikk et problem med at den ikke startet og ikke fant jeg problemet. Det beste uansett er å ha egen bryter. Da har man ivertfall kontroll på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...