Hvilken porsche/brembo kalipper er dette?

Anbefalte innlegg

Hvilken porsche/brembo kalipper er dette?

noen som kan hjelpe meg med det?

attachment.php?attachmentid=10238&stc=1

attachment.php?attachmentid=10239&stc=1

attachment.php?attachmentid=10240&stc=1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er calipere bak fra en Porsche. Det ser du på de to ørene/hullen til skruene som ikke helt kommer frem på caliperen "nederst" på caliperen på bilde nr 1. Da er jeg ganske sikker på at det er den vanlige porsche størrelsen bak 299x24mm skiver vi snakker om her.

 

En annen måte jeg jeg ser det på at denne calipren er "ganske" liten og de to stemplene på hverside er like store. Båder for caliperene for 302x32 og 322x32mm skiver er disse usymetriske, det ene stmplet er større en den andre

 

Jeg har hatt rs2 calipere for 302x32 skiver og har nå calipere bak for 299x24mm skiver og big reds (uppgrade RS2) 322x32mm som jeg ser på nå og sammenligner med dine bilder. Så det er en bakcaliper du har der. Og det er en 2 delt og ikke monoblok (mener jeg)Men fra hvilken porsche modell greier jeg ikke å ta i farten. (kanskje 944T S?????)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil også gjette på 944 turbo bakcalipere..

Men 928 har også støpt inn Porsche på siden mener jeg å huske... Men for alt jeg vet kan 944 turbo og 928 ha de samme caliperene! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde til og litt mer info om de....

Stempla er ikke symetriske....det ene er 35mm og den andre er 38mm

Den på 35mm er helt slett og den på 38mm har en opphøying på halve rundingen..kanskje snakk om 1mm

Begge "halvdeler" er skrudd sammen med 4 skruer

Festhulla til kalipperen har 12mm hull og avstanden mellom de er 94mm(som faktisk er samme som A4/A6)

 

Bremseklossene er ca 98mm kan jeg tenke meg.

Kalipperens total lengde er 240mm

 

Håper noen kan hjelpe meg litt mer da.

Brembo sett fra siden.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde til og litt mer info om de....

Stempla er ikke symetriske....det ene er 35mm og den andre er 38mm

Den på 35mm er helt slett og den på 38mm har en opphøying på halve rundingen..kanskje snakk om 1mm

Begge "halvdeler" er skrudd sammen med 4 skruer

Festhulla til kalipperen har 12mm hull og avstanden mellom de er 94mm(som faktisk er samme som A4/A6)

 

Bremseklossene er ca 98mm kan jeg tenke meg.

Kalipperens total lengde er 240mm

 

Håper noen kan hjelpe meg litt mer da.

Det er iallefall en bak caliper, men den går jo fint an å bruke foran også sikkert.(??)

De målene du skriver (uten om stempeldiameteren) Stemmer ganske bra med mine RS2 bakcaliper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.