Meguiar`s, hva gjør jeg feil?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå renset bilen med Meguiar`s Deep Crystal Paint Cleaner, og det ble veldig bra. Den rosa golfen ble veldig rød og fin igjen. MEN, når jeg skal igang med Deep Crystal Polish blir det veldig skjoldete og matt igjen.

 

Med Deep Crystal Paint Cleaner brukte jeg roterende maskin, og til Polishen brukte jeg oscillerende med to puter (DA?). Prøvde også for hånd og å la det tørke og ta det av med en gang. Uansett ble det skjoldete. Prøvde også med Auto Glym Super Resin Polish, men det funket også dårlig.

 

Hva gjør jeg feil her?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil merke;)

 

Eller Feil pad...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags pad skulle jeg ha brukt? Har brukt myk skumpad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har det samme problemet, akkurat komt inn fra garasjen i frustrasjon, har en rød bil jeg ska polere, er ekstremt matt (rosa)hele bilen. Gikk først i gang med crystal paint cleaner, med roterende maskin med skum pad, deretter så polerte jeg med cleaner wax paste, for hånd, ble en del rødere, men ble litt skjoldete og kunne fortsatt skimte litt rosa farge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

deep crystal paint cleaner er ikke akkurat noe å rope hurra over. jeg bruker den på bilen min som er lakket matt nettop pga den renser lite.

 

prøv heller scratch x eventuelt scratch x 2.0, de renser endel mere.

 

men at bilene blir skjoldete høres jo rart ut, bruker selv proff serien til meguiars og har aldri opplevd dette.

 

mvh

stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse produktene er "wipe-on-wipe-off" -skal ikke jobbes i lakken, og er ikke egnet for maskin.

Inneholder ikke slipemidler, kun kjemisk rens.

Det som skjer da er at du får for mye temperatur, og midlene tørker på lakken.

Samme ser du (skjolder) om paint cleaner blir liggende på f.eks én time før den tas av. (mange som gjør det pga at de tror det skal ligge på en stund, som voks)

 

Hva slags temperatur jobber du i? fuktig?

Siden du har maskin, og kan jobbe med det vil jeg anbefale å få tak i ei flaske Meguiar´s #80

Det blir knall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg blitt lurt, han i butikken svarte at jo dem kunne brukes med maskin. : bh : Jeg jobber i oppvarmet garasje, ca 15 grader, ikke veldig fuktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier at produktet IKKE kan brukes med maskin, men vet av erfaring at mange gjør det, men da på eget ansvar!

Kjøp Proff serien hvis du bruker maskin, da får du MYE bedre resultat!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DC skal ikke brukes med maskin, og hvertfall ikke roterende!

 

Jeg syns ikke DC polish er noe særlig til produkt. Ser nesten ikke forskjell etter å ha brukt det.

 

Skal du bruke maskin, bør du gå for Scholl, Menzerna, 3M eller Meguiar's MG-serie.

Da slipper du skjolder også, mest sannsynlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.