Anbefalte innlegg

Igår var jeg ute å luftet min 1989 Coupé 2.3 10V da jeg skulle kjøre etter en liten stopp på bensinstasjonen merket noe var merkelig. Symptomene var at motoren ikke ville gi noe mer over tomgangsturtall, den døde ikke, men jeg fikk ikke kjørt den noe sted. Jeg slo av motoren og vrei om nøkkelen igjen for å starte den, da hørtes den helt normal ut, men etter en 2sekunders tid kom samme problemet tilbake igjen. Iløpet av de 2sek fikk jeg kjørt normalt et lite stykke, men så var det som om motoren bare døde, ga ingen respons og bare falt tilbake på tomgangsturtallet og nekta å gi mer turtall. Etter noen start-og-stopp forsøk så kom den til slutt, så jeg kjørte hjem. Da jeg kom hjem prøvde jeg å ruse den litt, og motoren lød og brummet akkurat som den skulle oppover registeret.

Lurte på hva som kan være feilen her? På lørdagen nå byttet jeg bensin- og luftfilter, samtlige plugger, fordelerlokk og rotor. Men nå på mandagen kom samme problemet tilbake! Kan det være noen tenningsfeil eller falsk luft på gang her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av samme problemet på corradoen min også, så kom gjerne med svar ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være bensinpumpa som holder på å ryke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden den har vært kjørt? Kan være gammel bensin som skaper problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ikke vært mer enn en uke siden mellom hver gang jeg har kjørt den, så gammel bensin stiller jeg noe tvilsomt til. Men jeg har spekulert på det om bensinpumpa er helt som den skal være... Men ville den da komme seg og fungere som normalt etter en stund da, slik som jeg har opplevd alle de gangene dette problemet har vist seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpa på coupe'n min har vært "gåen" i en lang stund. Plutselig så bråker den veldig og kutter all tilførselen. Men når jeg da bare skrur av tenninga og starter igjen (gjærne i fart) så er den like go som før igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.