Påføringspad- "spiser" polish

Anbefalte innlegg

Opplever at påføringspad`en ifm rengjøring inneholder "enorme" mengder polish, etter førstegangs bruk. Har da bare tatt panser og hekk og innbiller meg at jeg ikke bruker mer polish enn jeg må. Er det egentlig smart å bruke påføringpad da istedet for å bruke bomullsklut el for påføring?? Slik pad er jo av skumgummi el og virker for meg veldig svampaktig, er da ikke rart om forbruket av polish blir unødig høyt...

 

Andre som har synspunkter på dette?

 

Er åpen for at jeg bruker for mye polish men dog...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he :) vil vel trekke til seg litt men er forskjellig fra pad til pad ... hvordan padder bruker du ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tar å fukter padden før bruk vil du merke at du bruker betydlig mindre mengder polish.. :) Ett, to spray så er du dr.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he :) vil vel trekke til seg litt men er forskjellig fra pad til pad ... hvordan padder bruker du ?

 

Har prøvd to ulike pad, først Megs og nå pad for fulgte med Duragloss 101/111 og begge gir samme resultat: enorme menger polish i paden etter bruk. Tror vel ikke det er noe "galt" med paden, blir jo som å si at det er noe galt med en svamp siden den inneholder så mye vann...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tar å fukter padden før bruk vil du merke at du bruker betydlig mindre mengder polish.. :) Ett, to spray så er du dr.. :)

 

Nei det har jeg ikke prøvd men vel verdt et forsøk syns jeg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg og merka dette ved førstegangsbruk av pads og maskin, hadde på litt vatn, det hjalp litt men fant fort ut viss man pressa avogtil på svampen under polering så fekk man brukt den poleringen i svampen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skader ikke å jobbe produktet inn i lakken litt. Gjør som Kim sier, og bruk endel press, slik at du presser produktet ut av puten og på lakken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, må nok forbedre teknikken litt her- handler om å få ut mer av polishen som ligger i paden, og det er ikke rent lite etter hvert som man jobber seg rundt bilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.