Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på om det er mulig å overhale låsesylinderen i døra på C4?

Min går ann å låse opp med nøkkel, får ikke låst den med nøkkel. Noe som betyr at jeg får ikke låst den uten å aktivere alarmen som går på fjernstyrt sentrallås. Dette er upraktisk da jeg har bikkja i bilen, om den bjeffer utløser den alarmen av en eller annen årsak. Vil gjerne ha mulighet til å låse bilen om jeg har med meg bikkja på butikken uten at jeg skal være bekymret for at den utløser alarmen.

-Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å dusj usannsynlig store mengder med spray-olje inn i låsen samtidig som du stikker inn nøkkelen og dreier litt fram og tilbake innimellom, det bruker å hjelpe. Er ofte dritt som legger seg inni sylinderen om den ikke blir brukt så ofte.

Er det ikke knapp på b-stolpen på førersida for å slå av kupé-sensor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ettermontert DEFA alarm, går sikkert an å kode den om, men har ikke gjort noe forsøk på det. Uansett greit med kupesensor i de tilfellene når bikkja ikke er med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. bevegelsessensoren: Eg hadde defa alarm på min s4 og der gikk det an å koble vekk den sensoren ved feks dyr i bilen. Slå av og på tenning innen to sekunder. Gå ut av bilen og slå på alarmen. Alarmlysdioden begynner å blinke med en gang og blinkelysene vil lyse litt lenger en normalt(ca 1 sek). Etter du har slått av alarmen og tenningen har stått på i mere enn 2 sekunder vil sensoren være aktiv igjen neste gang du skrur på alarmen. Dette gjelder defa 400 og 800 serien:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Dette må prøves! Takker og bukker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte er det gammel stivnet olje/fett blandet med støv som gjør at stiftene ikke glir glatt i sylinder. I tillegg kan det bli grader i messingstiftene. Plukk i fillebiter, rengjør, fil evt grader og smør så blir det som regel som nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.