#1 Skrevet April 5, 2009 Noen som har peiling på om det er mulig å overhale låsesylinderen i døra på C4? Min går ann å låse opp med nøkkel, får ikke låst den med nøkkel. Noe som betyr at jeg får ikke låst den uten å aktivere alarmen som går på fjernstyrt sentrallås. Dette er upraktisk da jeg har bikkja i bilen, om den bjeffer utløser den alarmen av en eller annen årsak. Vil gjerne ha mulighet til å låse bilen om jeg har med meg bikkja på butikken uten at jeg skal være bekymret for at den utløser alarmen. -Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2009 Prøv å dusj usannsynlig store mengder med spray-olje inn i låsen samtidig som du stikker inn nøkkelen og dreier litt fram og tilbake innimellom, det bruker å hjelpe. Er ofte dritt som legger seg inni sylinderen om den ikke blir brukt så ofte. Er det ikke knapp på b-stolpen på førersida for å slå av kupé-sensor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2009 Har ettermontert DEFA alarm, går sikkert an å kode den om, men har ikke gjort noe forsøk på det. Uansett greit med kupesensor i de tilfellene når bikkja ikke er med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 5, 2009 Ang. bevegelsessensoren: Eg hadde defa alarm på min s4 og der gikk det an å koble vekk den sensoren ved feks dyr i bilen. Slå av og på tenning innen to sekunder. Gå ut av bilen og slå på alarmen. Alarmlysdioden begynner å blinke med en gang og blinkelysene vil lyse litt lenger en normalt(ca 1 sek). Etter du har slått av alarmen og tenningen har stått på i mere enn 2 sekunder vil sensoren være aktiv igjen neste gang du skrur på alarmen. Dette gjelder defa 400 og 800 serien:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 5, 2009 Hmm... Dette må prøves! Takker og bukker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 5, 2009 Ofte er det gammel stivnet olje/fett blandet med støv som gjør at stiftene ikke glir glatt i sylinder. I tillegg kan det bli grader i messingstiftene. Plukk i fillebiter, rengjør, fil evt grader og smør så blir det som regel som nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...