Elvindu virker ikke, trenger hjelp. Passat 1,8T

Anbefalte innlegg

Hei

Har et surt problem på bilen min (99' Passat 1,8T), her om dagen så ville ikke vinduet mitt på førersiden opp igjen.

Har prøvd følgende:

Har skrudd opp døra og da fant jeg ut at det bare klikker i motoren når jeg trykker på knappen.

Har sjekket at vaierene løper fritt.

Har sjekket feilkoder i vag-com, kommer bare opp at motorvernet slår ut.

Har sjekket at komfort-hjernen får ordre om å åpne vindu.

Har byttet hele motoren, samme skjer.

Har lagt komforthjernen til tørk, selv om det ikke var fukt der.

Har sjekket at alle kontakter er hele.

Har sjekket og renset bryterpanel.

Er litt desperat nå så håper det er noen som kan hjelpe meg her, noen som har et kolbingskjema, eller vet om det er et annet rele et sted som gir strøm til motoren?

Super takknemlig for alle svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningsbrudd ved hengsler er ikke unormalt, noen også mellom sete og pedaler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Ser du skriver at det klikker i motor og at det ved vagcom kommer opp at motorvernet har slått ut.

Har du sjekket at vindusheisen går opp og ned uten motor?

Går motoren om du ikke skrur den fast i vindusheisen?

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningsbrudd ved hengsler er ikke unormalt, noen også mellom sete og pedaler.

Takker, skal gå over å sjekke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Ser du skriver at det klikker i motor og at det ved vagcom kommer opp at motorvernet har slått ut.

Har du sjekket at vindusheisen går opp og ned uten motor?

Går motoren om du ikke skrur den fast i vindusheisen?

Mvh

Lars Ivar

Hei

Har sjekket at vaierene i vindusheisen går fint, klikker også bare i motoren når den ikke er skrudd fast..

Motovernet slår ut når jeg prøver å trykke mange ganger etterhverandre, tror dettte bare er en reaksjon fra elektronikken i motoren sin side siden den ikke rører på seg.

Noen som vet om det går an å tvangskjøre motoren opp på noen måte, bare så jeg får lukket vinduet? Er jo 30 pinner i den pluggen så det er jo litt håpløst å finne ut hvilke jeg må bruke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper samtidig som jeg har sjekket alle ledningene og de ser hele ut alle sammen.

Men når jeg tenker meg om så sto det faktisk i vag-com at vinduene ikke var riktig justert eller noe i den duren rett etter at problemet kom, men den mld har ikke dukket opp igjen så det kan stamme fra da bilen gikk tom for strøm.

Noen flere som har noen forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har samme problemet med min '99 passat 1,8t. klikker i noen relè'er i dørene når jeg prøver vindusheisen.

møller konstaterte at komfort-enheten under førersetet var toast. skal bytte denne nå. krysser fingrene for at det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har samme problemet med min '99 passat 1,8t. klikker i noen relè'er i dørene når jeg prøver vindusheisen.

møller konstaterte at komfort-enheten under førersetet var toast. skal bytte denne nå. krysser fingrene for at det hjelper.

Ok, supert om du legger igjen en tilbakemelding her! ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som forresten vet hva det koster for en sånn comfort hjerne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakket med et uavhengig verksted, og de snakket om ca 3000,- uten montering

Jeg lurer på å ta en tur til nbs og plukke ut en hjerne for så å montere selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå prøvd å sjekke gjennomgang i ledningene ut i døra, bytte comforthjerne og byttet bryterpanel til vinduene.

Noen som har noen flere forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

110% sikker på ledningsnett er ok ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ryddet opp i mye dårlige skjøter som i tillegg var irra ihjel under teppet ved førerplassen. plutselig virket både vinduene og lysa! og det uten at jeg har byttet comfortboksen

husk at du må ha comforthjerne fra samme utstyrsutgave som du har fra før (highline, trendline....) var ihvertfall det jeg ble fortalt på et verksted her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

110% sikker på ledningsnett er ok ?

Jepp, men har faktisk ikke sjekket over den korte veien ned til comforthjernen fra koblingsstykkene i fotbrønnen, kan jo sjekke der også for å være helt sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ryddet opp i mye dårlige skjøter som i tillegg var irra ihjel under teppet ved førerplassen. plutselig virket både vinduene og lysa! og det uten at jeg har byttet comfortboksen

husk at du må ha comforthjerne fra samme utstyrsutgave som du har fra før (highline, trendline....) var ihvertfall det jeg ble fortalt på et verksted her

Ok, får ta å gå over alle de jeg ser der, prøvde en hjerne med samme delenr., takker for svar;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er mulig det ikke har noe hensikt, men har du prøvd å lukke ruta med nøkkelen i dørlåsen? bryteren min kødda seg lit da ruta mi var nede å det funka for meg!! har derimot aldri hat noe mer problem med det...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er mulig det ikke har noe hensikt, men har du prøvd å lukke ruta med nøkkelen i dørlåsen? bryteren min kødda seg lit da ruta mi var nede å det funka for meg!! har derimot aldri hat noe mer problem med det...;)

Har prøvd ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, men har faktisk ikke sjekket over den korte veien ned til comforthjernen fra koblingsstykkene i fotbrønnen, kan jo sjekke der også for å være helt sikker.

Tror jeg hav vært borti brudd der en gang......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg hav vært borti brudd der en gang......

Takker, skal sjekke det litt nøyere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant endelig ut av feilen med vinduet, var irret helt istykker inni to igjen-teipet koblingsstykker som jeg ikke har sett før nå. Så nå virker alt som det skal, til og med sigarettenderen i bagasjen! Takker for alle tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.