Nytt alternativ til 034 coiler på 2.2 turbo

Anbefalte innlegg

Sendte en mail til Efiexpress angående dette "kittet".

Her er svaret

 

Hi

I have a question about the LS2 UrS4/S6 Plug and Play Coil Kit .

> How powerfull is this kit compared to the standard coil kit on the car?

 

the coils are known to be stronger than stock, many tuners are using

them on Supras to 900+hp.

 

> I have a tuned engine and need something with a lot more power. Will this do?

 

yes, should do quite nicely. I've tested the coils to 6ms of dwell

under boost without failure.

 

> How powerfull is it compared to the 034 kit?

 

The 034 coils are probably a bit stronger, but I've tested both to 6ms

of dwell so its hard to say. they both perform well under high boost

situations.

 

Best Regards

 

 

 

Marc Swanson

EFI Express

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant litt mer info: dette er nok grunn til at 1.8T coilen brenner opp:

The hard cutout was caused by coil saturation. Initially I was running a coil "Target Dwell Time" of 3.5MS, I've found that most coils can only take about 4MS before burning out. This is a sensitive parameter to tune, too much Dwell Time and the coil will overheat and saturate, not having enough time to recharge. Too little dwell and not only will the spark not have enough time to light off the mixture, the rotor may miss the distributor cap trigger for that cylinder alltogether. Excessive retard only aggrivates the situation because you're waiting longer to deliver a shorter spark, this value really comes into play when pushing the envelope to the edge. Backing off to 2.0MS eliminated the miss, but lowered power output in the midrange, finally a 2.8 was the best balance, keeping power up in the midrange and allowing the coil to fire all the way to 7rpm. In the dynoplot above, you can see the power only went to about 6krpm, this was one of the runs I was dealing with the issue which was moslty resolved. I do believe the coil is running at its limit, however, so I'll be putting in a better coil for one last test. Solution: Stronger, better coil if you're sticking to a IIb dist. system, or going to IIc with direct fire coils which only fire 1/5th as much time.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er samme som 1.8T coilene. (men er orange/rød på enkelte modeller). Så da er du like langt igjen. akkurat det samme som 034efi selger pluss coiler(ikke forveksl dette med high output kittet som er noe helt annet). Så dette er ikke noe å satse på.

Hvis du ikke ønsker masse hodebry og banning framover. Dyrt var det også. tyskland er ikke det billigste sted å handle sånt fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok! så anbefalt er enten å kjøpe nye orginale eller det settet hos 034 ...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har prøvd EFIexpress kittet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det lurer jeg på og. prisen i forhold til 034 var ikke så ille egentlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Da kan jeg bekrefte at dette coilsettet fungerer utmerket! Ikke et fuskeslag. Plug and play på 10 min!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flere som har prøvd?

Jarle: fortsatt fornøyd? Er det msd-coiler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker helt perfekt! Ikke et fuskeslag. Usikker på om det er MSD coiler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå står det at det er backorder på det :-( har det ikke på lager :-( eg og vil ha.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg knerta mitt første coilsett. Hmm,merkelig.

Bilen har ikke kjørt langt med disse coilene. Men, han har sendt meg nye coiler gratis.

En ny type vistnok.

Den coilen som orginalt er i kittet er D585 LS2 som brukes på Chevrolet corvette osv, men nå sendte han meg D514 istedet som vistnok skal være en litt annen type. Håper ikke jeg får noe tull med disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg knerta mitt første coilsett. Hmm,merkelig.

Bilen har ikke kjørt langt med disse coilene. Men, han har sendt meg nye coiler gratis.

En ny type vistnok.

Den coilen som orginalt er i kittet er D585 LS2 som brukes på Chevrolet corvette osv, men nå sendte han meg D514 istedet som vistnok skal være en litt annen type. Håper ikke jeg får noe tull med disse.

 

Flott at du skriver inn slike ting, både positive og negative ting :)

Kjører selv 034 sitt High output kit.. Men vurdere selge min S4 til fordel for et lite prosjekt, og da hadde jeg planlagt kjøpe dette alternativet som du bruker. Får håpe at disse nye coilene dine funker bra, ellers må jeg revurdere :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,må jo forstelle alt som er positivt og negativt. Nå skal det sies at det ikke har vært et fuskeslag før det pluttslig var helt stopp.

 

Det han skriver på siden sin at coiler er backorder stemmer ikke. Dette skriver han fordi han har hatt endel problemer med de coilene har bruker nå.

Han kan selge kun ledningsnettet også kan du ordne coiler selv eller så kan dere vente til han får inn noen coiler som han vet funker bedre. (dette kan nok ta litt tid)

 

Han har sendt meg orginale D514 coiler nå, istedet for kina kopi D585 som egentlig er i disse kittene tydeligvis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fungerer dette etter bytte til den "nye" coil typen?

Event. noen andre som har erfaringer med disse?

 

Sitter å vurderer om jeg skal bestille, men litt kjekt å vite om det er verdt pengene eller om jeg skal gå rett på 034 sitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for og ha det sagt, så har 2 av coilene mine røket fra 034 sitt coilsett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med AAN settet fra 034, den er lettstartet alltid, til ogmed med en del e85 på tanken i kulda.

 

Har også merket at dem ikke trenger mye strøm for å starte..

 

Enkelte ganger har motoren så vidt sveiva rundt (pga gammelt batteri), med starta har den alltid gjort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tenkt å bestille fra 034 jeg også i nær framtid. Mads: Fikk du nye når du reklamerte eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker fortsatt ikke knall for meg. Har såvidt testet bilen og virka som et par av coilene fuska fortsatt. Har ikke hatt tid til å se på det enda. Så kan ikke garantere at det er coilene. Men alt er nytt på bilen min så tviler på at det er noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har heller aldri hatt noe problemer ved start selv med E85 jeg heller..

Jon Arne: Jeg skulle få reklamere på dem ja. Da den første røk, hadde jeg allerede bestillt ny før jeg sendte dem en mail.Så dem sa at jeg kunne hennvise til denne mail, og få det trekt ifra om jeg skulle kjøpe noe nytt fra dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg 034 high output kittet på min AAN, men da jeg først byttet og begynte å kjøre fikk jeg en defekt coil etter bare en mnd. Jeg var i kontakt med 034 og en kar fra Bærumsverk som driver litt distribusjon for 034 her i norge, og begge bekreftet at disse coilene var veldig bra, men at det har forekommet enkelte DOA blandt de. Null stress med reklamasjon på disse, men det tok noen ekstra uker med post frem og tilbake ja. Men etter at jeg fikk en byttecoil for den ødelagte har bilen aldri gått noe bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, skal ikke snakke stygt om 034 coilene jeg da :) God service, og du får ny coil uten problemer.. Det eneste problemet kan være om du er på campingvogn ferie, og den ene coilen ryker midt inni skauen.. Ikke bare bare og vente på ny ^^,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Efiexpress har gått over til å bruke kun orginale delphi coiler, da problemene som var med disse tidligere var direkte relatert til coiler av dårlig kina fabrikat.

Men ser fra diverse amerikanske fora at folk er meget fornøyd med både coilene og servicen fra han.

 

Har nå bestilt et coilsett fra han, blir å poste erfaringer når dette er montert på bil.

Forhåpentligvis funker det gull på min:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.