#1 Skrevet April 6, 2009 Jeg vil gjerne ha bilen enda lengere ned PGA at det er så mye plass i hjulbuen ned til dekket som jeg ikke liker. synes det er penest vis kanten av hjulbuen går akkurat i kant med dekket. men jeg kan ikke senke bilen noe mere egentli for da blir bilen ubrukelig, bilen subber bak men det er fordi jeg har 250-300kg med anlegg baki der. Va er alternativene? hjelper det med 20" felger? og så kansje senke? vill jeg fremdeles ha bakkehøyde men slippe det i hjulbuene? her er bilde se spes forann 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2009 Kjøp justerbart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2009 ja det er et godt alternativ men da får bilen mindre bakke klaring og nå har jeg akkurat passe..kommer akkurat in i garasjen inn i parkeringshusa i byn og over alle fartsdumpene.. men justerbart og 20"? noen som kan dette og har noen tips? kan jeg ha 20" på Sportbacken i det hele tatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2009 Fjern plastikken, og kjøp deg et justerbart senkesett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2009 jeg har 20" og skal sette på justerbart, ser ikke for meg at dette kommer til å være noe jeg vil slite med dumper med, bilen er høyere med store hjul så, men du har vel litt rieger plastikk eller noe foran? det er med på å gjøre bilen lavere enn den trenger.. og justerbart så vil du få bilen stivere enn den er pr idag så da vil du slippe å subbe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 7, 2009 ja jeg har Rieger plastikk men er jo det jeg vill ha på.. synes bilen har en utrolig rå Look med det på å skal sant sies så liker jeg ikke A3n orginal.. men Oettinger stylingen er det ingenting å si noe på. Men hvor mye høyere blir en bil med 20" felger? får vell en lavere dekk dimensjon også da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 7, 2009 Blir ikke stort høyere med 20" 225/30-20 har vel diameter rundt 643 225/35-19 har vel diameter rundt 640, så ca 1,5 mm høyere med 20" 235/35-19 har vel diameter rundt 647, så ca 2 mm lavere med 20" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2009 Du har 20"? er nøyaktig slik senk jeg vill ha men med rieger stylinga på Hmm 235-35-20 235-30-20 Lar ikke di dimensjonene seg gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 7, 2009 Da kommer du bare til å subbe, antageligvis må klare å navigere deg rundt med lavere bil da. sånn er det vel bare om du skal ha begge deler.. klart meg fint med mine.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 7, 2009 klarer meg nok men tingen er det at nå har jeg vinterdekkene på å da kommer jeg ikke inn i garasjen. så vis da jeg senker og bruker 20"/19" vet jeg ikke om jeg kommer meg inn i garasjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 7, 2009 (endret) skjønner det, må vurdere om du skal senke eller ikke da, kommer som regel inn om du lærer deg noen knep men må jo konsentrere deg og tenke deg mye om når du kjører om du skal ha det lavt.. Kom meg opp på toppen av dette parkeringshuset, og du vet åssen parkeringshus er , så alt er mulig om du tar det pent i starten:) fjerner bilde om ønskelig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 7, 2009 ja alt går jo..faen må få til dette hater det å kjøre rundt med høye hjulbuer.. Velding pen golf likte den å jeg som ikke liker golf en gang:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 7, 2009 Skal du ha mindre luft i hjulbuene, må det mindre bakkeklaring til! det er 1.klasse geografi MEN, med justerbart kan du justere høyden akkurat som du vil ha den, og stille så det ikke subber noe, og prøve deg fram så du akkurat kommer inn i garasjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 7, 2009 ja jeg tror ikke jeg har noe anna valg enn å bare skaffe meg Justerbart.. eller har 1valg til det andre er jo det å selge bilen å så kjøpe en til å ha en anna type styling på. men blir nok heller justerbart jah:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 7, 2009 Du har 20"? er nøyaktig slik senk jeg vill ha men med rieger stylinga påHmm 235-35-20 235-30-20 Lar ikke di dimensjonene seg gjøre? Hvis du refererer til den svarte jeg postet, har den 8,5x18 ET 35 med 215/35 og 9,5x18 ET 40 med 215/40 og gewinde i bunnene (omtrent) Problemet med å bruke plastsenking fra feks Rieger, er som du har merket, som oftest at leppen går for lavt til at du kan senke nok til at felgene sitter bra i hjulbuen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 7, 2009 men problemet er jo det at Rieger er den fronten jeg synes er råest men kan ikke få den i en "høyere" versjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 7, 2009 Du har 20"? er nøyaktig slik senk jeg vill ha men med rieger stylinga påHmm 235-35-20 235-30-20 Lar ikke di dimensjonene seg gjøre? Konklusjonen er vel som alltid at man "aldri" klarer å fylle glippe i skjermen i større felg fordi, som Frode her regnet ut, hjulet med 18, 19 eller 20 tom stort sett er like store. Skal man fylle buen med større hjul, så må man sette på så mye for store hjul at det blir helt seende helt latterlig ut. Så gewinde er eneste løsning. Ville forøvrig ikke satt på noe bredere enn 225 dekk på Golf 5/Touran og Audi A3 8P. 35 profil i 20 tom gir minst 1 tomme for store hjul, så det ville jeg også droppa i 999 av 1000 tilfeller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 7, 2009 nå kjører jeg på 235-35-19 og det funker egentli helt fint.. utentatt når jeg har noen baki..men det er jo noe med at jeg har 250-300KG med anlegg baki der og.. men stivere dempere/fjører vill også ha ordnet det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 8, 2009 sorry OT: 250-300kg anlegg?? drasser du på SÅ mye? hva består det av? Bendik her inne på forumets har en Golf 4 som er lav og STAPPET med anlegg klarer seg jo helt utmerket med så mye anlegg samtidig som han har lav bil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 8, 2009 men problemet er jo det at Rieger er den fronten jeg synes er råest men kan ikke få den i en "høyere" versjon. Det jeg prøvede å komme frem til var jo at enten ta av leppen og få den lav nok, eller la den sitte og få glippe i skjermene. Personlig er jeg ikke noe fan av Rieger, så vet hva jeg hadde gjort: flau : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 8, 2009 sorry OT: 250-300kg anlegg?? drasser du på SÅ mye? hva består det av?Bendik her inne på forumets har en Golf 4 som er lav og STAPPET med anlegg klarer seg jo helt utmerket med så mye anlegg samtidig som han har lav bil.. Kjørte den bilen litt forrige sommer, og aldri noe stress med subbing osv der.. Som Alex også skrev over, kjøp deg justerbart og prøv deg fram! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 8, 2009 Det består av det som du ser i tråden om bilen min svært batteri store subber forsterkere og ein del mdf:) joa tingen er jo det at bilen min ikke er senka bak heller og da er jo fjørene temmelig mye så når det kommer folk baki i tilegg og trykker de enda lengere ned trenger det bare å komme en dump i veien så subber jeg. Men har jo sett det nå at det er bare justerbart som kommer til å få orden på alt dette.. Men da er det jo det vanelige problemet.. va slags justerbart burde jeg velge? merke pris osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 8, 2009 Hadde gått for FK silverline X jeg i alle fall! det er ett knallfint sett.. Rustfritt, justring av både høyde og hardhet. og du får skikkelig kvalitet.. Begge under her skaffer dette, og kan gå god for begge to.. Fine priser og rask levering. Tom Are Andresen Håkon Sandberg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 8, 2009 va er ca pris på dette? 10K? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 8, 2009 Litt usikker til bilen din, men går nok fort 10 000. Siden du har quattro osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...