Bremsekloss tar ikke på hele skiva

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med bremsene på venstre side framme på bilen. Når jeg trør hardt til, så har jeg veldig skeiv fordeling av bremsekraft, og når jeg så nærmere etter, ser jeg at klossen på yttersiden tar kun på ca 1/2 til 2/3 av skiva. Så ingen åpenbare problemer med verken kloss eller resten av systemet uten om dette. Noen som har vært borti liknende og kan gi noen hint til hva som er årsaken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klossen på baksiden av mine skiver er mindre enn den ytterste - det er ikke montert feil hos deg? Jeg klarte å gjøre det hos meg, så der så jeg at det ble rust på ca 1/3 av skiva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må sjekkes nærmere, takk skal du ha! Kan det være at jeg har feil type klosser i og med jeg har 312mm skiver og ikke orginalt? På innsiden slites den helt rett ser du.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På normale kalippere er det normalt at det blir mere slitasje på den indre klossen enn den ytre, ettersom den indre har presset direkte fra stempelet, mens den ytre via gliderene. Og dermed, dersom det er for lite virkning på den ytre, kan det medvirke til redusert bremsekraft, og slitasje. Redusert virkning på ytre bremsekloss er oftest som følge pga treghet i gliderne på kalipperne. (pga rust, uttørket smurning osv.)

Som nevnt over kan feil montering selvfølgelig være en årsak, men det er relativt greit å se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okai. Da må dette sjekkes nærmere om det er en kombinasjon av flere ting. Takk for innspill!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.