Anbefalte innlegg

Hei. Har tenk å bygge om til S6 bremsene på 100en min. Vil ikke ha de stygge UFO bremsene:( Så jeg lurer på åssen blir sporvidden forran hvis jeg bytte fjerbein til S6, kommer hjule til å stikke ut med Audi 100 skjermer ell?? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må jo la folk få en sjanse til å svare når du legger inn en tråd på denne tiden på morgenen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må jo la folk få en sjanse til å svare når du legger inn en tråd på denne tiden på morgenen.

Hehe, ja jeg skjønner det:) Men jeg skulle gjerna hatt fort svar, fordi en som selger S6 bremsene skjønner du, så må vite om dem passer før han selger dem ^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha S4/S6-fjærbein for å sette på S6-bremser, og du må ha S4/S6-skjermer for å sette på de fjærbeina, ellers blir hjulene sittende langt utenfor skjermene.. ;)

UFO-fjærbein kan bygges om til å passe S6-bremser med litt innsats.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha S4/S6-fjærbein for å sette på S6-bremser, og du må ha S4/S6-skjermer for å sette på de fjærbeina, ellers blir hjulene sittende langt utenfor skjermene.. ;)

UFO-fjærbein kan bygges om til å passe S6-bremser med litt innsats.

Okey, huff vil ikke bytte skjermer, liker ikke helt formen på S4 skjermer, men men.. :( Men bremser fra 2.5 TDI og 2.8 er dem noe sterke da? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi 100 2.5 tdi var levert med 288mm skiver, 15mm tykke (uten ventilering)

2.8, 2.6 og enkelte 2.3 var levert med 25mm (ventilerte skiver (også 288mm. Vet ikke om det er levert noen annen diam...))

Men er jo en tråd om bedre bremser på tuning-sidene. Ser ut til at det kan funke kanskje. Da blir det futt ;)

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi 100 2.5 tdi var levert med 288mm skiver, 15mm tykke (uten ventilering)

2.8, 2.6 og enkelte 2.3 var levert med 25mm (ventilerte skiver (også 288mm. Vet ikke om det er levert noen annen diam...))

Men er jo en tråd om bedre bremser på tuning-sidene. Ser ut til at det kan funke kanskje. Da blir det futt ;)

Lykke til!

Okey. På 100 min 2.3 så sitter det skiver uten ventilertering.. Men takk for info da, skal skjekke på tuning om jeg finner noe:P Må ha litt bedre bremser, går ikke ann å kjøre med de skivene.. Må jo tråkke alt jeg har da, blir jo faen meg sliten jo:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du allerede byttet til UFO-fjærbein er du vel strengt tatt på den brede sporvidden? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du allerede byttet til UFO-fjærbein er du vel strengt tatt på den brede sporvidden? : klø :

Nei, jeg har ikke bytta enda. Kjører med 100 bremser.. Skal ikke ha på de stygge ufo bremsene :)

Greia er at, jeg vil ikke bytte til S4 skjermer skjønner du, vil at bilen skal se ut som org audi 100^^ men er greit å ha gode bremser også da, blir så jævla slite av å bremse slik den er nå ^^ Fins det noe oppgraderings bremser til 100 da veit du det?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt kan monteres, men den brede sporvidden gir dramatisk bedre kjøreegenskaper om man sammenligner en S4 og en 100. Største bremser som passer på 100-fjærbeina uten spesialbraketter er 288x25 mens UFO er 310 mm og S6 314 mm, så det er vesentlig forskjell. En godkjenning av S4-motor på 100-bremser kan man sannsynligvis bare glemme. Dessuten passer ikke S4-fanger uten S4-skjermer. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt kan monteres, men den brede sporvidden gir dramatisk bedre kjøreegenskaper om man sammenligner en S4 og en 100. Største bremser som passer på 100-fjærbeina uten spesialbraketter er 288x25 mens UFO er 310 mm og S6 314 mm, så det er vesentlig forskjell. En godkjenning av S4-motor på 100-bremser kan man sannsynligvis bare glemme. Dessuten passer ikke S4-fanger uten S4-skjermer. ;)

Okey, ser ut som at jeg må ha på S6 bremser da og S4 skjermer.. Da blir det vel hel lakkering på bilen min da, siden jeg må lakkere 2 fangere 2 skjermer=ca 4k kr, da er like greit å lakkere hele bilen for 5k kr: smil : Takk for hjelpa!

Og god påske!

Mvh Aslan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.