Sportsunderstell A4 B5 Avant vs. original..Forskjell?

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på disse?

Er det montert kortere dempere på disse,eller er dem bare senka med fjærer?

Har merka meg at min bil med sportsunderstell er med ettermontert H&R 35/35 senking noe lavere enn tilsvarendes A4er som har org understell og med 40/40 senk..

Noen som vet? Et ganske uvesentlig spørsmål,men man vil vel ha svar på ting man grubler på : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer også på dette! Kommer jeg til å trenge senk hvis jeg har 19" felger og org. sportsunderstell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er andre fjærer, stabstag og dempere på orginalt sportsunderstell i forhold til standard understell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk Stian :) Da er det vell ikke noe problem med senkefjører på sportsunderstell da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går fint, de er satt opp med mye hardere demping så de jobber mere i samme takt som en senke fjær:) Beste er uansett å ha dempere og fjærer som er avstemt til hverandre, men det går fint. Du stresser ikke istykker sportsdemperene med senke fjærer som du gjør med standard dempere. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var fint, da sparer jeg noen lapper på å kjøpe bare fjærer da :) Hvor mye senk anbefaler du da? Skal ha på 8,5"x19" ET35 med 235/35 tenker jeg :) Vil ikke ha noe hengerompe på bilen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HM ville nå tro at 50mm er fint eller 40mm:) men sikkert noen med slik bil her på forum som har mye bedre peilig på hvilke fjærer som er fint på din bil:) Hør med Tom Are her på forum han har a4, og sikkert peiling på hva som blir fint;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg får høre litt rundt :) Takk for hjelpa Stian, ble mye klokere nå :) Jeg kommer sikkert til å lage en egen tråd om bilen, kan legge ut noen spørsmål der ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg senket en gang min A4 med 55mm foran. Da fikk jeg hele knyttneven inn i hjulbuen foran. Det er som alle andre sier, du må ha justerbart på B5.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg senket en gang min A4 med 55mm foran. Da fikk jeg hele knyttneven inn i hjulbuen foran. Det er som alle andre sier, du må ha justerbart på B5.

Hadde du på golf 2 hjul da eller? eller sykt små never... for er flere på jobben min som har hatt b5 med under 40mm senk som er helt strøkene i høyden, uten noe særlig klaring...typ en finger bredde klaring ca med HR 40mm Må ha fått feil fjærer du da.. 5,5cm ned fra orginalt er endel da.. hadde du 1,6 og fikk fjærer til 2,8l eller no?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du på golf 2 hjul da eller? eller sykt små never... for er flere på jobben min som har hatt b5 med under 40mm senk som er helt strøkene i høyden, uten noe særlig klaring...typ en finger bredde klaring ca med HR 40mm Må ha fått feil fjærer du da.. 5,5cm ned fra orginalt er endel da.. hadde du 1,6 og fikk fjærer til 2,8l eller no?

Støtter denne, jeg hadde 60mm H&R og der var det ikke plass til det berømte håret mellom dekk og skjerm iallefall. Så da må det ha vært alt for små hjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 98 mod a4 1,8tsq avant. Den er senket 55 forran 40 bak. Kjører med 225/45-17. Forran er det ca 3 cm klaring fra dekket til skjermen, bak er det litt mindre men det kommer nokk av at det står en tung subkasse i bagasjerommet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har senket a4'en min 60/40 og med litt anlegg i bagasjen ser den bra ut;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.