#1 Skrevet April 7, 2009 Heisann. Jeg har en 86 modell golf 16V KR motor som jeg sliter litt med. Den er noe ujevn på tomgang, og hvis den er under 2000 omdreininger og jeg gir gass, så sviver den bare på 3 sylindrer noen en liten stund før den siste kommer. Noen som har noen formeining om hva som kan være problemet? Har en anelse om at den kan få litt for mye bensin. Pluggene blir veldig sotete. Er dette noe man kan justere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2009 kan justere co på tomgang dvs mindre bensin inn på tomgang har selv problemer med tomgang på min KR motor.. men du har jo bare barneproblemer ved svarte plugger så kommer det jo for mye bensin inn, dvs at co må justeres ned (mot klokka) på justeringsskruen på k-jet enheten.. bør ha comåler for å få til dette riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 8, 2009 Da har jeg ett problem, for selve skruen på coen mangler!!! Er hvertfall bare ett hull der. Så jeg tror jeg må få tak i en annen mengdefordeler! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 8, 2009 Hehehe.. Ja da er det nok ikke rart at den ikke går riktig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 8, 2009 Sikker på at det ikke sitter en 5mm umbrako nedi hullet? Du klarer ikke å se den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 8, 2009 Enten så er det 5mm som Remman sier eller så må det til en lang 4mm umbrako nøkkel, det som er meget viktig her når man justerer er at den ikke blir skrudd på mens det gies gass, slik at tallerkenen løfter seg, da kan den gå ut av grunninnstilling og alt blir krøll. Få justert tenning og CO. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 8, 2009 Har en lang umbrako med t-håndtak som jeg brukte på min 16V. Og helt riktig Roger, ta ut umbrako FØR det gis gass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 8, 2009 Har en lang umbrako med t-håndtak som jeg brukte på min 16V.Og helt riktig Roger, ta ut umbrako FØR det gis gass. Jepp, lærte da litt når jeg var mekaniker på Møller i 5 år Har justert mange k-jet biler, og uttallige mange ganger på gamle golfen min både med 8v og 16v motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 8, 2009 Hmm... Får se om jeg ikke har en lang 5mm umbraco. Prøvde med noen tidligere, men jeg måtte så langt ned før jeg møtte noe at jeg trodde ikke det var noe nedi der. Skal sjekke litt og se... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...