#1 Skrevet Desember 3, 2004 Begynner å bli veldig frustrert nå Bilen min en golf 2 1.6 fusker no veldig.... Når jeg starter opp bilen høres det ut som bilen veksler på å gå mellom 3 og 4 sylindere,og sstopper hvis jeg ikke holder gassen nede... Når motoren når driftstemperaturen går den fint en stund,men så begynner den å fuske igjen,og nesten stopper...Noen som har noen forslag på hva dette kan skyldes? Har byttet vokstermostaten,plugger.... På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 3, 2004 Begynner å bli veldig frustrert nå Bilen min en golf 2 1.6 fusker no veldig.... Når jeg starter opp bilen høres det ut som bilen veksler på å gå mellom 3 og 4 sylindere,og sstopper hvis jeg ikke holder gassen nede... Når motoren når driftstemperaturen går den fint en stund,men så begynner den å fuske igjen,og nesten stopper...Noen som har noen forslag på hva dette kan skyldes? Har byttet vokstermostaten,plugger.... På forhånd takk Fusker den på turtall også, vil jeg tro feilen ligger i tenningssystemet (plugghetter, pluggledninger, fordelerlokk etc.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 3, 2004 Fusker på turtall og,begynner å små "nøkke" og tar litt tid før jeg får respons på gassen... Skal få ta og sjekket tenningen,kjøpe nye plugger,stifter,og pluggledninger....Så får jeg håpe på at dette hjelper... Tusen takk for så rask tilbakemelding..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2004 Har sett dette på flere andre golf og audi. Da har feilen vært defekt gummi mellom forgasser og innsug(oppheng). Dette kan forårsake mye tull. Kan lett oppdages ved enten å dra i forgasseren, og kjenne om den er "løs", eller spraye litt startgass rundt omkring for å høre om motoren stiger på turtall......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2004 Hadde så å si samme problemet med min golf 2, og da var det vakuumslanger som ikke satt helt som de satt. Tettet igjen og fikste på disse så funket det som bare det etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 4, 2004 Hadde så å si samme problemet med min golf 2, og da var det vakuumslanger som ikke satt helt som de satt. Tettet igjen og fikste på disse så funket det som bare det etterpå Vakumslanger og Pierburg 2E2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 4, 2004 Nå har jeg en kompis med samme motor i en einser. Og der er det akkurat samme symptomene. Han's soter igjen pluggene og da, så bilen går ganske bra etter pluggskift. Jo mere tips dere kommer med her, jo flere ting skal jeg teste. Og kanskje vi finner en løsning til slutt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 4, 2004 Ta en sjekk på tenningsmodulen også (ligger inn under plastikken på fører siden når du åpner panseret (under vinduet) (dårlig forklaring, men du skjønner sikkert... ) Hadde akkurat de symptomene du beskriver der når min tenningsmodul var kaputt! En ting til jeg kom på i farten er slangen som går fra eksos-manifoilen og frem til luft-inntaket, pleier egentlig ikke være noe problem, men jeg fikk disse symptomene når temperaturen lå rundt 0 grader og det gjerne var fuktig i luften. Det ordnet seg etter at denne slangen kom på plass (fleksibel stål-slange) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 4, 2004 Er det tenningsmodul på motor med gasser? Eller er det sprut på den Bård har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 4, 2004 Er nok tenningsmodul ja (viss det ikke er jeg som tar helt feil med tanke på navnet her), den ligger til høyre for vindusviskermotoren, montert på en metall-brakett. Det som av og til hender er at den får fuktighet på seg og da er den ikke alltid i like god form... Var uorginal på min da problemet oppstod, men de orginale har også dette problemet selv om det virker som de tåler mere. Jeg byttet i allefal min til en original jeg hadde og bilen ble helt fin igjen. Det man evt kan prøve er jo å tørke den og sprute på noe spray som tar vekk fuktighet, og sørg for at det svarte dekselet over denne er tilstede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 4, 2004 Er denne jeg mener: http://www.biltema.no/carparts/carpart_info.asp?iSecId=1207&strCarId=VOLKSWAGEN&iItemId=37914&iRelItemId=37861 NB!: Jeg hadde valgt å fått tak i oginal da jeg tror den er bedre og ikke mye dyrere......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 5, 2004 Tusen takk for mange gode svar.... Har hørt av mange at de gasserne ikke er no særlig å skryte av... Blir byttet pluggledninger,plugger,fordeler og rotor på fredag..Får håpe dette gjør susen....! Og igjen tusen takk for mange gode svar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...