Anbefalte innlegg

Begynner å bli veldig frustrert nå : gråter : Bilen min en golf 2 1.6 fusker no veldig.... Når jeg starter opp bilen høres det ut som bilen veksler på å gå mellom 3 og 4 sylindere,og sstopper hvis jeg ikke holder gassen nede... Når motoren når driftstemperaturen går den fint en stund,men så begynner den å fuske igjen,og nesten stopper...Noen som har noen forslag på hva dette kan skyldes? Har byttet vokstermostaten,plugger.... På forhånd takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å bli veldig frustrert nå : gråter : Bilen min en golf 2 1.6 fusker no veldig.... Når jeg starter opp bilen høres det ut som bilen veksler på å gå mellom 3 og 4 sylindere,og sstopper hvis jeg ikke holder gassen nede... Når motoren når driftstemperaturen går den fint en stund,men så begynner den å fuske igjen,og nesten stopper...Noen som har noen forslag på hva dette kan skyldes? Har byttet vokstermostaten,plugger.... På forhånd takk

 

Fusker den på turtall også, vil jeg tro feilen ligger i tenningssystemet (plugghetter, pluggledninger, fordelerlokk etc.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fusker på turtall og,begynner å små "nøkke" og tar litt tid før jeg får respons på gassen... Skal få ta og sjekket tenningen,kjøpe nye plugger,stifter,og pluggledninger....Så får jeg håpe på at dette hjelper...

 

Tusen takk for så rask tilbakemelding..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett dette på flere andre golf og audi. Da har feilen vært defekt gummi mellom forgasser og innsug(oppheng). Dette kan forårsake mye tull. Kan lett oppdages ved enten å dra i forgasseren, og kjenne om den er "løs", eller spraye litt startgass rundt omkring for å høre om motoren stiger på turtall.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde så å si samme problemet med min golf 2, og da var det vakuumslanger som ikke satt helt som de satt. Tettet igjen og fikste på disse så funket det som bare det etterpå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde så å si samme problemet med min golf 2, og da var det vakuumslanger som ikke satt helt som de satt. Tettet igjen og fikste på disse så funket det som bare det etterpå :)

Vakumslanger og Pierburg 2E2 : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg en kompis med samme motor i en einser. Og der er det akkurat samme symptomene. Han's soter igjen pluggene og da, så bilen går ganske bra etter pluggskift. :D

 

Jo mere tips dere kommer med her, jo flere ting skal jeg teste. Og kanskje vi finner en løsning til slutt. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en sjekk på tenningsmodulen også (ligger inn under plastikken på fører siden når du åpner panseret (under vinduet) (dårlig forklaring, men du skjønner sikkert...;) )

 

Hadde akkurat de symptomene du beskriver der når min tenningsmodul var kaputt!

 

En ting til jeg kom på i farten er slangen som går fra eksos-manifoilen og frem til luft-inntaket, pleier egentlig ikke være noe problem, men jeg fikk disse symptomene når temperaturen lå rundt 0 grader og det gjerne var fuktig i luften. Det ordnet seg etter at denne slangen kom på plass (fleksibel stål-slange)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det tenningsmodul på motor med gasser?

 

Eller er det sprut på den Bård har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok tenningsmodul ja (viss det ikke er jeg som tar helt feil med tanke på navnet her), den ligger til høyre for vindusviskermotoren, montert på en metall-brakett. Det som av og til hender er at den får fuktighet på seg og da er den ikke alltid i like god form...:)

 

Var uorginal på min da problemet oppstod, men de orginale har også dette problemet selv om det virker som de tåler mere. Jeg byttet i allefal min til en original jeg hadde og bilen ble helt fin igjen. Det man evt kan prøve er jo å tørke den og sprute på noe spray som tar vekk fuktighet, og sørg for at det svarte dekselet over denne er tilstede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode svar.... Har hørt av mange at de gasserne ikke er no særlig å skryte av... Blir byttet pluggledninger,plugger,fordeler og rotor på fredag..Får håpe dette gjør susen....! Og igjen tusen takk for mange gode svar...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.