#1 Skrevet April 7, 2009 til 00 mod 2,5 tdi,180hk.Fornuftig pris?Hva er vanlig at man skifter når man først skal skifte reg.reimen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2009 Fikk pris på 90`km service, reg reim med vannpumpe, strammehjul og klimareim på 14500 NOK i Vestfold. På en Touran 1,9 TDI. Samme service med like deler skiftet koster 8000 NOK hos Nilsson Bil (VAG) utenfor strømstad. Tror nok prisen stemmer hvis du skjønner, selv det høres sinnsvakt ut. Steinar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2009 Vanlig pris på jobben, ut fra det jeg har hørt og sjekket. Ligger på det samme som min 2,8. Vanlig ved regreimbytte er reima, vannpumpe, spennrulle, strammehjul og strammer. Kan også like gjerne ta med multireima som ligger foran, den som driver dynamo og vifte. Når jeg byttet på 2,8-en min, kom det på ca 5000 i deler fra forhandler. Tipper det er omtrent det samme på 2,5 tdi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2009 Takker for gode svar:) Skulle jo bare reist til Sverige,men er litt seint det nå.....I tillegg vil de ha 8000 for å skifte deksel hvor viftereimen er festet...fikk ikke bare løse hjul/lagre...jævlig dyrt altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 7, 2009 Helt vanlig pris på en a6 med v6 det, det er tungskrudde motorer og tar mye tid. I sverige fikk jeg pris på ca 14000 sek i februar i fjord. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 7, 2009 Helt vanlig pris på en a6 med v6 det, det er tungskrudde motorer og tar mye tid.I sverige fikk jeg pris på ca 14000 sek i februar i fjord. Tror Møller regner 10-12 timer på jobben....Husker du om prisen du fikk inbefattet multireimen /viftereimen også? Fikk jo den kjedelige beskjeden om at dekselet med hjullagre/ruller til viftereimen også måtte skiftes...bare den koster 8000... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 7, 2009 Det jeg byttet på min var register reim med alt av spennruller osv, thermaostat, vannpumpe, alle gummireimer i tillegg som viftereim, klimareim, osv... bytte av olje og filter på tiptronic. Gjorde dette i norge på et uavhengig verksted som er spesialist på vw/audi, da jeg ikke hadde tid til å reise til sverige og jeg ikke orker å begynne å rote med det selv. kom på ca 18 med bytte av olje på tip. verksted i møller syst. skulle ha 17000 bare for bytte av regreim og det som hører til... 1 arbeidsdag brukte de på min syntest jeg huske. Men det er helt klart penger å spare med å ta en tur over grensa, det er jo 20% bare på kronekursen nå, og i tillegg lavere timespris og delepris også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2009 Det jeg byttet på min var register reim med alt av spennruller osv, thermaostat, vannpumpe, alle gummireimer i tillegg som viftereim, klimareim, osv... bytte av olje og filter på tiptronic. Gjorde dette i norge på et uavhengig verksted som er spesialist på vw/audi, da jeg ikke hadde tid til å reise til sverige og jeg ikke orker å begynne å rote med det selv. kom på ca 18 med bytte av olje på tip. verksted i møller syst. skulle ha 17000 bare for bytte av regreim og det som hører til... 1 arbeidsdag brukte de på min syntest jeg huske. Men det er helt klart penger å spare med å ta en tur over grensa, det er jo 20% bare på kronekursen nå, og i tillegg lavere timespris og delepris også. Møller holder på med min nå,de regner en god dag på det...men så måtte de bestille dette dekselet i tilleg da,det kommer fohåpentligvis i morgen og de satser på å få bilen ferdig da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 7, 2009 (endret) Ellers har priser vært diskutert i tidligere tråd, her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=119670&highlight=2%2C5+tdi Det rimeligste er å gjøre det selv, den første linken litt ned på siden her viser hvordan det gjøres http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141194&highlight=samletr%E5d+2%2C5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...