#26 Skrevet Juni 24, 2010 Da er det bare å glemme den siste meldingen... Skulle gjøre klar felgene for tilbakesending, da jeg ser inne i felgan at der hvor det opprinnelig skal stå ET er det gravert bort, så er det dimplet inn nye tall. På felgen som er 8,5" bred står det 35, og på den som er 10" bred, står det 42.... Så hvis dette er inpresset blir jo alt helt feil... Men felgen som var 8,5" med da kanskje ET på 35 fyllte hvertall hjulbuen helt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 25, 2010 Da kom felgpakken, og fikk plutselig 10x20" ET 40 felger til bakdekkene, som de hadde montert 245/30-20 på! Skjønte med en gang at dette ikke gikk, men prøvemonterte bare for å ta et bilde.Fremdekkene var 8,5x20" ET 40 med 245/30-20, så disse burde passe bedre. Synes virkelig at 8,5x20" med ET på 40 er akkurat passe mtp hvor mye felgen bygger ut, var god plass innover i hjulhuset, så ingen problem med bredere felg, men da bør en etter min mening justere ET slik at felgen ikke kommer lengre ut. At vedkommende bedrift sier de skal sende med 9,5x20" ET40, og mener det går bra, og istedet sender 10" brede felger er jo litt skuffende, 9,5" med ET 40 ville jo også se helt dumt ut. Ble jo en voldsom strekk i dekket med 245 brede dekk. Vegard Såpass brede hjul som 9,5 eller 10 ET40 krever at du senker mye og evt. også justerer camberen inn. Har kjørt på 9,5x20 ET43 med 245/30 og det stakk ikke utenfor, men jeg tror ikke det ville se bra ut med 20-40mm senk. 8,5x20 ET35 bygger nok i skjermkanten ja. 10x20 ET42 felgen bygger da 12mm lengre ut enn forfelgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 25, 2010 Ja som du skrev helt i toppen av tråden så vil 8,5x20 ET 35 bygge helt ut, med god plass innover, så skal en gå opp i bredde bør den bygges innover, altså øke ET med halvparten av felgbreddeøkningen. Så en 9,5 bør ha ET på ca 45-47 akkurat som du skriver. Men du skriver at du brukte 245 på 9,5" felg, den er jo 12mm smalere enn 10", men de var et voldsomt strekk på 10" hvertfall. De Nankang-dekkene som var 245 og montert på felgen som var 8,5" dekket flegkanten helt perfekt etter min mening. Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 25, 2010 Ja som du skrev helt i toppen av tråden så vil 8,5x20 ET 35 bygge helt ut, med god plass innover, så skal en gå opp i bredde bør den bygges innover, altså øke ET med halvparten av felgbreddeøkningen. Så en 9,5 bør ha ET på ca 45-47 akkurat som du skriver. Men du skriver at du brukte 245 på 9,5" felg, den er jo 12mm smalere enn 10", men de var et voldsomt strekk på 10" hvertfall. De Nankang-dekkene som var 245 og montert på felgen som var 8,5" dekket flegkanten helt perfekt etter min mening. Vegard Ja 8,5x20 ET35 med 245 bygger helt ut, men det er egentlig mer dekket enn felgen som bygger helt ut for 9,5 ET43 felg bygger ca 8mm lengre ut enn 8,5 ET35 men toppen av 245 dekket havner 8mm lengre inn med ET43 vs ET35 og det har mye å si for både look og subbing. 245 på 9,5 er helt ok strekt, prøvd Dunlop sportmax og Vredestein Sessanta og de var ca like mye strekt. Nankang NSII er vel smalere i utg.punktet, derfor må samme på 10 toms felg bli superstrekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juli 10, 2010 Da er felgene som kom feil på vei tilbake til forhandler... hvordan tror du dette oppsettet vil fungere?: 8,5 x 20 ET 30 med 245/30-20 foran 9,5 x 20 ET 35 med 245/30-20 bak Du nevner at Nankang er litt smalere enn f.eks dunlop, så da er det kanskje lurt å unngå 245 bredt Nankang på 9,5" felg da? Begynnner å bli litt desperat etter å få på sommersko nå... Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...