#1 Skrevet April 7, 2009 Jeg har en s6 som stopper av og til, og mistenker hallgiver for å være synderen. Er det mye som må demonteres for å få gjort dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2009 Spørs hvilken av dei det er.Er 2 stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2009 sitter i toppen,fremkant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2009 er det aan motor så skal ikke denne stoppe pga. hallgiver. men får ikke startet igjen vis denne ikke er med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 8, 2009 Er en på svinghjulet også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 8, 2009 Den foran: Her må du ha av kamdrevet, og det krever 24mm(?) pipe som tar helt ytterst (jeg måtte modde min), en gammel regreim eller kamdrevlås (noen bruker bare en stor skrutrekker eller lar motren holde igjen drevet..) og momentnøkkel for å dra til kambolten igjen. 1. Løsne 'tverrblekket' i forkant av motorrommet og drei motoren til Ø.D. 2. Skru av viftereimspenneren og dra viftereima til side. 3. Klips løs kamreimdekselet og legg en stor myk fille nedi rundt der kamreimen forsvinner ned til veiva, du vil _ikke_ ha ting&tang nedi der! (stor, fordi da er det ikke så lett å glemme den!) 4. Løsne kambolten: Det gjør jeg ved å løsne kamreimstrammeren, merke med f.eks. tipp-ex på reim og reimhjul og vippe av kamreimen, og deretter legge en gammel reim rundt strammeren og kamdrevet slik at all slakken i reima tas opp av en 'brett' oppunder toppen av kamdrevet. (slik man bruker noen av disse oljefiltertengene) Har du kamdrevlås funker det topp, evt. stikk en stor skrutrekker innimellom eikene i kamdrevet, men pass på å ikke skade hallsensorkoppen på drevet! 5. ta av drevet og bytt hallsensoren. Det er solgt løse sensorer på forumet, evt. kan du gå for den dritdyre originaldelen på Møller. 6. 'Assembly is the reverse order', og når du skal sette på kamreima, så er 'riktig' stramming når du så vidt kan snu den 90 grader på den lange delen mellom vannpumpa og kamdrevet. Husk locktite på de tre boltene på strammeren, og sjekk at reima kommer riktig på og ikke har hoppet over et hakk i bunn. Kamboltmoment: 65Nm, jeg bruker den gamle reima for å holde imot denne veien også. Hmm.. Har kanskje glemt noe i påskegodtrusen.. Den på svinghjulet: (Det er vel to stk der?) Aner ikke, men så vel noe i en annen tråd om dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2009 er det aan motor så skal ikke denne stoppe pga. hallgiver. men får ikke startet igjen vis denne ikke er med Ok.Bilen starter, men stopper under kjøring, så da kan denne utelukkes fra feilsøking. Gikk akkurat ut å dobbeltsjekket det Jan Arne skrev her ved å starte bilen og koble fra hallgiver, motoren gikk fortsatt med kontakten ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 9, 2009 Di to nede på svinghjulet er ikke hallgivere, men andre følere.. husker ikke nav. ene er til turtall, andre har med tenning og gjøre, sammen med hallsensoren. Men vis man søker litt rundt her så er det så si aldri at noen av di har feilet så lenge man ikke har tuklet noe nedi der. Så ellers vet jeg ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 15, 2009 Du sier stopper, når skjer det? Bare når du skal f.eks. inn i et kryss og trykker inn clutchen, eller 'dør' den mens du kjører? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2012 Vil hjerne ha løsninger på disse "løse trådene" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...