S2 3B lader kun 0,5 kg med Chip.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en S2 med 3b motor som er montert MTM chip på.

Etter jeg monterte chippen koblet jeg til turbotrykksmåler, og da ser jeg med en gang at den lader 0.5 kg max uansett gir. Den var omtrent helt lik å kjøre som før chippen ble montert.

 

Noen som vet hva dette kan komme av? Lekasje i trykkrørene evt? Kan det være noe lekasje i vakumslager?

Eller kan det være at magnetventilen har streika?

 

Også monterte jeg åpent filter, da hørte jeg med en gang at det ikke er noe fungerende resirk ventil på denne. Trykket kommer ut filteret igjen og ikke inn i innsuget.

Kan dette ha noe påvirkning på trykket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende orginal ventilen lekker.. Kan hende N75 er fucked. Kan hende det lekker andre steder..heh.

Bytt plugger også i samma slengen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kjøpe resirk ventil fra biltema idag, de er jo laget i aluminium å bør gå helt fint. Så se om det har noe å si. Skal prøve å sjekke litt på slanger å slikt.

 

Men kan den orginale resirk ventilen lekke om den er ødelagt? Aldri hørt om det men tviler ikke.

 

Og hvilke plugger liker denne motoren med chip da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,5 kg er da ca 15 bar, så da ladder den vel nok vil eg tru ?? :) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginale plastventilen kan godt lekke ja. Hadde en som var sprekt innvendig slik at all luft gikk rett igjennom uansett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,5bar er nødmodus... sjekket for feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk feilkoder, 0,5bar er grunntrykket som den lader når den går i nødmodus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk alle sammen, den lader 0.5kg. Har måler fra biltema som viser kg, skal være omtrent samme som bar etter hva jeg fant ut.

 

Hvis jeg blender istedenfor å sette inn resirk ventil, vil bilen få feilmelding da eller bare gå dårligere enn med resirk ?

 

Fikk ikke kjøpt en resirk ventil fra biltema, de var utsolgt.

Er vel bedre å blende så det ikke evt lekker i orginalventilen om det er probleme?

 

Hvordan sjekker jeg feilmeldinger uten vag com på denne? Har ikke fått 2x2 vag com kabel enda.

 

Tusen takk alle sammen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,5 kg er da ca 15 bar, så da ladder den vel nok vil eg tru ?? :) :)

 

lure på hvordan du får til.

1 kg er 1bar så da blir 0.5bar- 0.5kg.

 

Trykklekasjer vil jeg tru det ikke er. pga da villa den ha fjusket litt, og ikke gått rent, som det hørest ut slik du forteller det her.

Det kan muligens vær en vacuum lekasje en plass, eller det som jeg trur det er og som mest sannsynlig er synderen er n75 ventilen. Det er nesten den eneste delen på en 3b motor som gjør at den går i nødmodus:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkt på den forbanna magnetventilen, håper jeg slipper å måtte legge ut penger for en ny slik.

 

Men en viktig ting jeg har glemt helt bort er at den stopper av og til når jeg frier ut bilen. Som når jeg skal stoppe ved ett kryss eller bremse ned kraftig før rundkjøringer. Og den går litt opp og ned på turtalle ved tomgang, men snakk om lite her da.

 

Kan det være like greit å bytte ut N75 ventilen med en bleedventil så jeg kan kontrollere trykket selv så lenge jeg vet hvilket trykk chippen bør ha, eller har en AFR måler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lure på hvordan du får til.

1 kg er 1bar så da blir 0.5bar- 0.5kg.

 

Trykklekasjer vil jeg tru det ikke er. pga da villa den ha fjusket litt, og ikke gått rent, som det hørest ut slik du forteller det her.

Det kan muligens vær en vacuum lekasje en plass, eller det som jeg trur det er og som mest sannsynlig er synderen er n75 ventilen. Det er nesten den eneste delen på en 3b motor som gjør at den går i nødmodus:)

 

Ja, rota litt der. Var psi eg tenkte på. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkt på den forbanna magnetventilen, håper jeg slipper å måtte legge ut penger for en ny slik.

 

Men en viktig ting jeg har glemt helt bort er at den stopper av og til når jeg frier ut bilen. Som når jeg skal stoppe ved ett kryss eller bremse ned kraftig før rundkjøringer. Og den går litt opp og ned på turtalle ved tomgang, men snakk om lite her da.

 

Kan det være like greit å bytte ut N75 ventilen med en bleedventil så jeg kan kontrollere trykket selv så lenge jeg vet hvilket trykk chippen bør ha, eller har en AFR måler?

 

 

Kubber den ofte etter "hardkjøring"? Etter at jeg fjernet resirken merket jeg at bilen kubbet dersom jeg dro den til ca 5000 rpm for så å holde clutchen inne. Sikkert dette du også opplever ettersom du heller ikke har resirk...

 

Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville sjekket vakuumlekkasje med tanke på at den stopper etter pådrag når du tråkker inn clutchen. Det gjorde susen på min.

Sjekk samtidig at vakuumslangen til bensintrykksregulator ikke har lekkasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips:)

 

Skal sjekke litt vakuumslanger også resirk ventilen idag. På A4'n så stoppet den også ved litt hardt pådrag når jeg friet den ut når jeg ikke haddde montert resirk ventil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men en viktig ting jeg har glemt helt bort er at den stopper av og til når jeg frier ut bilen. Som når jeg skal stoppe ved ett kryss eller bremse ned kraftig før rundkjøringer. Og den går litt opp og ned på turtalle ved tomgang, men snakk om lite her da.

 

Typisk tegn på at resirk er gåen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre at det kan være resirken fordi den er garantert ødelagt.

 

Men hvis bilen går i nødmodus, kan den gå i normal modus igjen hvis jeg bare fikser feilen, eller må den nullstilles med vag com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resirken trigger ikke nødmodus, men det kan være at den ikke lar deg bygge opp mer trykk enn 0,5 bar siden all luft går rett tilbake til innsugsslangen igjen... Nødmodus forsvinner dog normalt når feilen er rettet, selv om feilkoden blir liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkoder slettes med å fjerne batteriet noen min..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk takk:)

 

Driver å demonterer litt nå, ligger resirken omtrent ved turboen? Ser vakuum slangen som skal gå til den men ikke fått demontert alt så jeg ser selve resirken.

 

Men tror jeg har fått greie på meste jeg trenger:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg byttet resirk ventil også byttet noen dårlige vakuum slanger.

Fortsatt lader den bare 0.5kg

 

Men nå lager den ikke flerre lyden lenger og overtrykket går inn i innsuget igjen.

Så resirk ventilen måtte uansett byttes.

 

Nå er det bare noen vakuumslanger og evt N75'n som kan være feilen vil jeg tro.

 

Noen som vet hvilken N75 jeg bør kjøpe? Er jo MTM chip så vet ikke om det har mye å si men.

 

N75J er vel standar, hørt N75H er bedre. Også hørt om N75K

 

Noen som vet hva jeg bør velge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.