Hvilke dekkmerke skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter 205/40/17 eller 215/40/17.

Hvilke dekk skal jeg gå for?

Noen som ar noen tips.

Helst noen som sitter på veien : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det billigste "ok" dekket i denne dimmen er vel Federal SS595 til ca 700 kr ++

Deretter kommer Kumho ECSTA SPT KU31 til ca 900 kr (god personlig erfaring med disse).

Fulda Carat Exelero skal også være et veldig godt dekk - ca 1100 kr

 

Men dette blir vel mest synsing fra min side, så siden du bor i Oslo kan du vel like gjerne hoppe i bilen og kjøre ut til Christer på Dekkskift.no ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen ved sine fulle 5 anbefaler noen å kjøpe nankang. De er direkte livsfarlige på våt veg...

Velg et dekk fra midt på prisstigen og oppover, da får du et ok dekk opp til de beste dekka.

 

Med dekk er pris synonymt med kvalitet. De billigeste er de dårligeste, de dyreste er de beste. Etter utallige forskjellige dekkmerker i forskjellige dimensjoner, så er jeg 100% sikker på at du får hva du betaler for.

 

Skal du ha noe som er bra, så ville jeg valgt et annerkjent merke som Pirelli, Good Year, dunlop og ikke minst michelin.

Om du ser litt på priser, så koster nankang dekket ca 650 kr i 205, mens pirelli p zero koster ca 900kr, da er ikke 250kr/dekket mye ekstra å betale for å få kvalitet istedet for noe som er direkte dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører 205/40-17 på min 9n3 og er fornøyd med den dimmen hvertfall spørs jo hvor breie felger du har

 

hvis du er ute etter dekk som sitter veldig bra på vått og tørt ville jeg valgdt Vredestein Sessanta fås til en hyggelig pris hos dekkskift.no v/Christer:)

Vredestein Sessanta.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører 205/40-17 på min 9n3 og er fornøyd med den dimmen hvertfall spørs jo hvor breie felger du har

 

hvis du er ute etter dekk som sitter veldig bra på vått og tørt ville jeg valgdt Vredestein Sessanta fås til en hyggelig pris hos dekkskift.no v/Christer:)

 

7,5x17.

Så blir vel 205 eller 215.

Skal hente felgene på Tollpost senere idag: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører 7,5-17 selv og har nesten rette sider med 205/40-17 men federal dekka er ikke av smaleste typen dekk da

 

ville gått for 205/40-17 på 7,5 brei felg hvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører 205/40-17 på min 9n3 og er fornøyd med den dimmen hvertfall spørs jo hvor breie felger du har

 

hvis du er ute etter dekk som sitter veldig bra på vått og tørt ville jeg valgdt Vredestein Sessanta fås til en hyggelig pris hos dekkskift.no v/Christer:)

Sessantadekket finnes ikke i 205/40-17 dessverre :(, men 215/40-17 finnes det i og det er ganske så "close" :)

Edit: er vel 215/40-17 som er standard på f.eks Polo Cross også mener jeg å huske, så 215/40 bør gå bra her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tidligere nevnt her oppe Kumho KU31. hadde dette på a3en og har det liggende klart til sciroccoen. jevnt over like godt inntrykk av de som conti(sc2) og pirelli(rosso). spesielt overrasket over hvordan de er på vann og sporing. her synes jeg de er bedre en conti i allefall. ellers et dekk som tåler din kjøring i flere sesonger...hehe. sitter som støpt på tørt selvfølgelig. eneste jeg har hørt er at de blir myke når de blir skikkelig varme(banekjøring runde på runde).

 

disse er midt på treet prismessig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toyo Proxes T1R, fås på sharif..

Bordern kjøpte akkurat til Minien, men kanskje det var 45 profil..

 

Dette sitter godt, men blir slitt raskere enn normalt

 

 

Hatt Toyo og Kumho tidligere og kjører nå Vredestein Sessanta, så tja..

En av de ville jeg valgt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tidligere nevnt her oppe Kumho KU31. hadde dette på a3en og har det liggende klart til sciroccoen. jevnt over like godt inntrykk av de som conti(sc2) og pirelli(rosso). spesielt overrasket over hvordan de er på vann og sporing. her synes jeg de er bedre en conti i allefall. ellers et dekk som tåler din kjøring i flere sesonger...hehe. sitter som støpt på tørt selvfølgelig. eneste jeg har hørt er at de blir myke når de blir skikkelig varme(banekjøring runde på runde).

 

disse er midt på treet prismessig.

 

mener du at jeg kjører poloen hardt??

den er ikke grisekjørt i alle fall når jeg skal selge den: klø :

hehe.

trenger et dekk som ikke blir slitt fort i allefall.

får se hva jeg kommer over.

Får jo bra priser på dekk igjennom jobben: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toyo Proxes T1R, fås på sharif..

Bordern kjøpte akkurat til Minien, men kanskje det var 45 profil..

 

Dette sitter godt, men blir slitt raskere enn normalt

 

 

Hatt Toyo og Kumho tidligere og kjører nå Vredestein Sessanta, så tja..

En av de ville jeg valgt :)

 

Ja kan jo kanskje sjekke ut de og.

Må bestemme meg snart var å hentet felgene igår så er klar for å få de på bilen.

Men må trenge litt kjøring også for er glad i å holde litt fart i svingene:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør kvalitet...Continental SportContact3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.