Hjelp til felgvalg.. vw polo 9n2

Anbefalte innlegg

Hei.

driver å skal finne sommerfelger til nyebilen og sliter en smule..

Noen som har tips til felger som vil gjøre seg bra på bilen?:)

Det er en 2 dørs polo 9n2 det er snakk om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha store eller breie hjul da? ;) Jeg tror 8x18" med 205/35-18 hadde vært : ja : på en 9N med mye senk! Eller 9x16/9x17 med godt strekk, ettersom hvor lav du vil ha den ;) Begge deler roper justerbart da men : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mening er at Polo 9N gjør seg best med 17". Men finnes unntak, og kommer ann på hvor mye senk du skal ha... Jeg har prøvd litt forskjellig i 17" på 9N. Her med 7,5x17" ET35 205/40 og 215/45? Ingen problemer i det hele tatt:)

tn_DSC00240_1.JPG

Og her med 8x17" ET35 205/40 Dette subbet litt foran av og til, men ble godkjent på biltilsynet med disse hjula.

tn_RHhjul.jpg

Tilslutt på 7,5x17" ET38 205/40

tn_RESIZZE.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha store eller breie hjul da? ;) Jeg tror 8x18" med 205/35-18 hadde vært : ja : på en 9N med mye senk! Eller 9x16/9x17 med godt strekk, ettersom hvor lav du vil ha den ;) Begge deler roper justerbart da men : rolleyes

både store eller breie hjul ligger i tankene.. Men det haller mest mot noe i 17" tror jeg! Justerbar senk er på vei:)

Min mening er at Polo 9N gjør seg best med 17". Men finnes unntak, og kommer ann på hvor mye senk du skal ha... Jeg har prøvd litt forskjellig i 17" på 9N. Her med 7,5x17" ET35 205/40 og 215/45? Ingen problemer i det hele tatt:)

tn_DSC00240_1.JPG

Og her med 8x17" ET35 205/40 Dette subbet litt foran av og til, men ble godkjent på biltilsynet med disse hjula.

tn_RHhjul.jpg

Tilslutt på 7,5x17" ET38 205/40

tn_RESIZZE.JPG

Hvor får en kjøpt de felgene på bilde nr 2?:) Fikk en smule lyst på dem.. vet nordisk felg import hadde de fra RH,men de skulle vell avvikle butikken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et par Aex Xylo til salgs, var ment til min Polo 9n3, men ble ny bil i stedet gitt...

Tror de hadde blitt kjempetøffe på Polo`n din:)

8 x 18, ET 35 mener jeg å huske....

Bilde fra nett:

AezXylo.jpg

Bilde fra esken de ligger i:

Felgenemine.jpg

Fargen er nok mest lik siste bildet, ikke så lys som de øverste i allefall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt BBS RW, samme som på Polo Cross, i 8x17 ET 35 til mor sin Polo 9N3, blir også senket 35mm i samme slengen. 'Dekkene blir 205/40-17

RW.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte mine fra Nordisk Felgimport ja, men har hørt snakk om at det er nedlagt... Heter RH AH-Turbo og RH bør det jo være mulig å få tak i andre steder;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte mine fra Nordisk Felgimport ja, men har hørt snakk om at det er nedlagt... Heter RH AH-Turbo og RH bør det jo være mulig å få tak i andre steder;)

ja jeg får prøve å lete litt:) må nesten få felgene på plass før sommeren kommer=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser som Nordisk Felgimport har disse:

bildholen9.aspx?id=5

Fremdeles tøffest. Dark-varsjon fins også:

bildholen9.aspx?id=102

Helt sikkert dyre. Men definitivt sjef.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gir meg ikke ;)

SANY0SDX001%20(8).JPG

SANY0SDX001%20(11).JPG

H005.JPG

Skikkelig senk på her så snakker vi!:evil:

205/35-18 : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rs4-|| er en mulighet ja:) så får se hva jeg kommer framm til.. Har bestemt meg for at jeg SKAL bestille felger innen to dager!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 17" BBS RC på min med 205/40-17. På bildet er det 35mm H%R fjærer. BBS RC produseres ikke lenger så her er det Ebay som gjelder. Dessuten heter modellen du har 9n3 og ikke 9n2.

IMG_3988_2.jpg

Her er link til et svært billedgalleri. Her kan du også søke. Lykke til!

http://www.polo9n.info/polo9ngalerie.html

Søk

http://www.polo9n.info/page.php?p=galerie_suche&s=Community&pn=Galerie-Suche

Eksempler:

Her er nok noen etter Alexander sin smak:

OEM Audi A3 BBS 7,5x18 med 215/35 på gewinde

1567_1_CIMG6080.JPG

1567_7_CIMG6069.JPG

OEM Golf GTi Detorit 7,5x18 med 215/35 på gewinde

1725_2_JdHBVebuxF.jpg

OEM Polo Cross BBS 7,5x17 med 205/4 og 30mm Weitec

3271_1_K1024_DSC00265.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf GTI med 205/35-18!!! :D: rock : Merker at det stivner til, bare jeg tenker på det!! : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange gode felgtips her folkens:) takkker og bukker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.