#1 Skrevet April 8, 2009 Har hatt kjølesystemet tomt og har koblet opp igjen og fyllt på med vann.. prøvd å trykke og klemme på alle slangene men får ikke noe sirkulasjon.. Nå er vannet i beholderen kaldt mens slangen fra radiator mot vannrail uten vann men veldig varm.. Noen triks å komme med?? Den ekstra radiatoren er vekke... bilen er en coupe med 3b motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 8, 2009 Vannpumpa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 8, 2009 Har du lufta? På skruen oppå radiatoren eller på slangen inn til varmeapp.?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 8, 2009 Har du lufta? På skruen oppå radiatoren eller på slangen inn til varmeapp.?! har skrue på radiatoren ja.. bare la den stå åpen eller noe spes? og hva med slangen inn til varmeapparatet? skru den av og fylle på der? Systemet virket jo før jeg skrudde toppen av bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 8, 2009 Kan bare la den stå open ja.. til det bobler vann ut derifra.. >Det er noen som har en lufteskrue på ene varmeapp. slangen ved torpedoveggen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 8, 2009 Kan bare la den stå open ja.. til det bobler vann ut derifra.. >Det er noen som har en lufteskrue på ene varmeapp. slangen ved torpedoveggen! hmm.. hvor lenge må den stå å gå før det blir noe effekt??? har ikke tomgang på bilen enda så måtte jo la den gå på nærmere 2000 så det ble varmt rimelig fort.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2009 Var et helvette å lufte min også. Men klemte på alle slanger osv så kom den til slutt... Mener det er ei lufte skrue på termostathuset, men det er jo knotete å komme til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 9, 2009 har klemt overalt på systemet, men alt går bare tilbake til ekspansjonstanken sist bil jeg luftet var en bmw og der låg lufteskruen rett ved vannpumpen så var bare til å lufte litt der så kom sirkulasjonen rimelig kjapt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 14, 2009 Nå bobler det ut av radiatoren men vannet sirkulere ikke.. så vannen i tanken er kaldt mens toppen av radiatoren er veldig varm fra varm luft fra toppen. Ingen flere tips å komme med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 14, 2009 Ta ut termostat, og bor et lite hull i den, type 5mm, da vil vannet alltid sirkulere ! Hvis du ikke oppnår noe sirkulasjon nå heller så er det vannpumpa di som har sagt takk for seg vil jeg tippe... NB ! Husk å fylle vann inn på rail ( så toppen har vann ) og fyll gjerne litt i slanger også om du har muligheten, for å oppnå kjappere og bedre sirkulasjon ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 11, 2009 Da har vi fått vannet til å sirkulere, Akkurat hva som gjorde det vet jeg ikke da jeg fjernet den 1 veis tingen jeg hadde på termostaten slik at jeg fikk et fint lite hull på ca 3 mm i dia, Samtidig byttet jeg korken på ekspansjonstanken da denne var sprukket. Kjørte bilen varm, stoppet motor, klemte litt på slangene, da hørte jeg stor aktivitet på bobling over alt..gjorde dette 3 ganger og nå er det varmt overalt og viften slår inn.. Strålende fornøyd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...