Maskinpolering av lakkede plast deler.

Anbefalte innlegg

Til de som på hobby basis driver med litt polering med maskin ( da først og fremst roterende ) vil jeg bare gi en liten advarsel.

 

Gikk på en smell i dag - hadde korrigert en del riper rundt om kring på poloen - og var kommet til bak fangeren.

Så en ripe og begynte å kjøre på litt - og VIPS så var lakken borte. ( lakken brant )

 

Konkluderte selv med at grunnen er at plasten ikke leder bort varmen på samme måte som stålet i resten av karosseriet.

 

Vil derfor advare de som ikke kjenner til dette problemet mot å maskinpolere lakkede plast deler.

( kan gjøres men da må en være forsiktig - for jeg følte ikke jeg tok i noe særlig og det gikk FORT)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så du ikke skremmer alle fra å bruke roterende maskin her, Geir:

 

Det er ikke noe problem å bruke roterende maskin på plastdeler, men man må ha i bakhodet at det er nettopp det: plast. Så lenge man holder maskina konstant i bevegelse, BØR det ikke by på problemer, uansett underlag.

Alle kan være uheldige, eller lakken kan være svak akkurat der, men man skal ikke være redd for å bruke roterende på plastdeler :)

Tar man det med ro, går det meste bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.