1.8T som tikker, går feil og ugjevnt på varm motor

Anbefalte innlegg

Bilen går helt fint før den blir 90-grader, da begynner den å tikke veldig høyt (er mye olje på den). Ser ut som at det har vært olje ned sammen med ene coilen. Kan være at det har kommet fra etterfylling og søl fra forige eier. Den ene coilen hadde vridd pakning.

 

Gjennomslag. Skal det komme luft ut der du fyller olje?

 

Ved oljepeil så er det bobler i oljen. Er dette nok til at bilen oppfører seg slik som dette? Skjedde plutselig i går etter en kjøretur. Men oljen hadde bobler i seg tidligere også.

 

Er dette tempføleren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tro det er mer normalt med ventiltikking på kald motor før man får opp oljetemperaturen.. Hører du hvor tikkelyden kommer fra?

 

Edit:

Tror du skal nappe ut coilen og skru ut tennpluggen for å sjekke om denne sitter som den skal.. Sprengte gjenger, eller at tennpluggen skrur seg ut vil jeg tro er en lite hyggelig situasjon.. Dette kan jo lage en tikkelyd, vil jeg tro..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket oljetrykket på kald/varm motor? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var slik hos meg å når oljen ble varm så tikket det. var ok ellers.

det var oljepumpen som ikke klarte levere nok trykk når oljen ble varm å tyntflytende, byttet pumpe å ikke hatt roblemet siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det største problemet er vel ikke tikkingen. Er mer det at det ikke går an å kjøre den slik som den oppfører seg nå. Hva vil dere anbefale å bytte, og i hvilken rekkefølge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå tatt ut plugg nr 1, 2 og 4. Coilen på nr.3 hadde en rund umbrako i seg. Løser det med torx i morgen, trøtt nå. Uansett, nr 4 var tørr og hadde 0 olje på seg. 1 og 2 var helt nedgriset i olje.

09042009234.jpg

09042009245.jpg

09042009236.jpg

 

Toppakning, Strekkbolter?

Plugger, gode? Anbefalninger?

 

Angående oljepumpa, så trenger jeg tips til hvordan jeg kan sjekke om denne fungerer som den skal. Jeg tror også det hadde kommet varsel-lampe på for lavt oljetrykk om denne hadde vært gåen. Men angående fusking. Hvorfor fusker den ikke når den er kald? Er i allefall åpenbart at det er et problem med toppakninga nå da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg tatt motorrens og skiftet olje og oljefilter. Den tikker fortsatt voldsomt.

 

-Tikkelyden er veldig sterk

-Den er konstant

-Finner plass på både varm og kald motor

 

Noen som har hatt dette problemet? Leser at de fleste har det på kun kald eller varm motor, noen har det kun når de cruiser osv osv. Jeg har det HELE TIDEN. Den er der uansett hva jeg gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke kam kjedet ditt som bør skiftes da? det kan rasle ganske så mye..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje rundt pluggene kommer vel av at det lekker inn olje igjennom toppdekselpakningnen. Og ha olje liggende opp etter pluggene, kan gi dårlig gnist, og luggen gange på bilen.

Ang tikkingen, så bruker silen til oljepumpen og tette seg til på 1.8T. Du må skru ned bunnpannen og ta ut silen, og enten skifte den, eller rense den. Koster bare noen hundringser på møller for en sil. Rengjør bunnpannen også når du har den ute Er mere arbeid enn kostnader. Om det er AEB, har du vel og pakning på bunnpannen, den kan være grei og skifte også. Her er en tråd om skifte oljepumpe på 1.8T.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=152988

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skiftet toppdekselpakningen, men den tenner fortsatt kun på 3. Syl nr 2 nekter å reagere. Har byttet plasser på coilene uten hell. Er det tennkablene som kan ha tatt kvelden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være tenningsmodulen da? Ville bilen i det heletatt startet med defekt tenningsmodul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift tenningsmodulen du. Bilen går selv om modul er deffekt. Kan gå på 3 sylindre selv om modulen er gåen, er da bare en utgang som er brent. Dette er vel noe som kan kalles standard 1.8t feil. Coiler bruker og å ryke, men det er oftere at det er modulen enn coilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde modulen til en kompiss. Da startet ikke bilen engang. Det var en slik beru-modul som du får kjøpt på norskbildelesenter til disse bilene. Hva kan dette skyldes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kompisen din samme motor som deg. Antar at du har en AEB motor siden det er en 96 modell. Er ikke sikkert at modulene går overens, da det er noen forskjeller ifra AEB til senere modeller hva ang innsprøytning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også legge med det at sammen med tikkingen, så "skrangler" det når jeg slipper opp gassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå bestilt ny tenningsmodul, så får vi se hvordan det blir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk det her til slutt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei skranglingen lett metallskrammel kan desverre være turbon, hadde d samme på min 18T.DVS TURBOBYTTE.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ble det rengjort etter toppdekselpakning skifte? om det er tett der, så er det litt rart at pluggene dine har fult av olje på seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette problemet løste seg med ny tenningsmodul ja. Skranglingern var cat, tråden er fra 2009 forresten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.