hva betyr denne varsellampa i dashbordet??

Anbefalte innlegg

Hei;) etter jeg bremsa hardt her for ei stund siden begynte abs lampa å lyse + (!) å lyse, hva betyr det?? abs`en fungerer ikke heller:/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei;) etter jeg bremsa hardt her for ei stund siden begynte abs lampa å lyse + (!) å lyse, hva betyr det?? abs`en fungerer ikke heller:/

Det utropstegnet, er det rødt eller gult?

Er det gult så betyr det at klossene dine har nådd ned på slitasjevarslerne.

Er det rødt så betyr det at det er en feil med bremsene dine, og dette bør sjekkes ut snarest. Det kan være en lekkasje eller en krets som har falt bort.

Så lenge abs-lampa di lyser så virker ikke abs nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det utropstegnet, er det rødt eller gult?

Er det gult så betyr det at klossene dine har nådd ned på slitasjevarslerne.

Er det rødt så betyr det at det er en feil med bremsene dine, og dette bør sjekkes ut snarest. Det kan være en lekkasje eller en krets som har falt bort.

Så lenge abs-lampa di lyser så virker ikke abs nei.

den er rød:( den å abs lampa lyser sammen, de begynte å lyse etter jeg bremsa litt hardt her, å det sklei litt... vi har prøvd på sån feilsøk, men får ikke noe kontakt med abs systemet;/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er rød:( den å abs lampa lyser sammen, de begynte å lyse etter jeg bremsa litt hardt her, å det sklei litt... vi har prøvd på sån feilsøk, men får ikke noe kontakt med abs systemet;/

Det viktigste du da bør gjøre er å sjekke at det er nok bremsevæske på beholderen, og at det ikke er noen lekkasjer noe sted på bilen. Finner du ut at det blir borte bremsevæske, bør du ikke bruke bilen i det hele tatt før du har reparert det. Da kan du plutselig få en lei overraskelse med at pedalen går rett i gulvet når du er ute og kjører.

Men er pedalen din normal da? Ikke svampete eller veldig hard?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viktigste du da bør gjøre er å sjekke at det er nok bremsevæske på beholderen, og at det ikke er noen lekkasjer noe sted på bilen. Finner du ut at det blir borte bremsevæske, bør du ikke bruke bilen i det hele tatt før du har reparert det. Da kan du plutselig få en lei overraskelse med at pedalen går rett i gulvet når du er ute og kjører.

Men er pedalen din normal da? Ikke svampete eller veldig hard?

oki:/ nei det bremser normalt er bare at abs ikke fungerer... å det blir ikke borte noe bremseveske heller:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki:/ nei det bremser normalt er bare at abs ikke fungerer... å det blir ikke borte noe bremseveske heller:)

Det kan jo være bremsekraftforsterker, bremsekraftfordelingsventil, hovedsylinder og litt av hvert det er feil på. For selv om abs-lampa går på elektronikken i bilen, så går det utropstegnet på det rent mekaniske med bremsene dine.

Jeg ville nok prøvd å fått noen til å ta en feilsøking på det, for hvis du ikke er helt sikker på hva du gjør, så skal du være veldig forsiktig med å fikle med bremser selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo være bremsekraftforsterker, bremsekraftfordelingsventil, hovedsylinder og litt av hvert det er feil på. For selv om abs-lampa går på elektronikken i bilen, så går det utropstegnet på det rent mekaniske med bremsene dine.

Jeg ville nok prøvd å fått noen til å ta en feilsøking på det, for hvis du ikke er helt sikker på hva du gjør, så skal du være veldig forsiktig med å fikle med bremser selv.

får noen til å se på det snarest jeg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med du ikke kommer inn på ABS med diagnoseapparat, er styreenheten for ABS enten defekt eller mangler strøm/jording.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med du ikke kommer inn på ABS med diagnoseapparat, er styreenheten for ABS enten defekt eller mangler strøm/jording.

Ja det har jeg egentlig skjønt:P hehe...

kjørt en stund med dette nå, må nok fikse det fort som faen:P..

Noen som hvet hva ei ny abs pumpe med styreenheten koster??:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster det ikke noe rundt 13.000 da?

men går også ann og prøve og rengjøre følere. jeg skulle til og kjøpe en bil med defekt abs, så jeg leste overalt om det. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster det ikke noe rundt 13.000 da?

men går også ann og prøve og rengjøre følere. jeg skulle til og kjøpe en bil med defekt abs, så jeg leste overalt om det. hehe

såpass ja :P kan få tak i abs pumpe med styreenhet til 1500+ frakt da, men det er brukt;) så du hvet litt om det altså, hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er vell saken grei da. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er vell saken grei da. hehe

jaa :P hehe

men er litt redd det skal skje noe nå, har kjørt med det en stund da, men det går vel;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok av den kontakta her om dagen å satte den på igjen, å da var det borte ei go stund, men det kom tilbake;(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.