#1 Skrevet April 9, 2009 Hei, skulle bytte rotor og fordelerlokk på 90`n, men gikk på en smell. Rotoren var ødelagt og sprakk mer nå jeg omsider fikk den av. Da jeg hadde renset skulle jeg sette på den nye, passet den ikke. Sammenlignet den med en fordeler til en 10v Ng motor jeg hadde liggendes, og den nye rotoren passet på 10v fordeleren, men ikke 20v. stammen var mye tynnere enn på 10v. Har jeg fått feil, eller er det byttet fordeler på motoren til noe annet? Har litt anelser om at kanskje fordeler på 3b (S2) motor og 7A motor har lik fordeler? Noen som vet? Takker for all hjelp på forhånd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2009 10v og 20v har forskjellige fordelere og dermed forskjellige rotorer ja. Det er ikke noen annen fordeler som passer, så du har nok bare fått feil rotor Fordeler på 7A og 3B går om hverandre og ser like ut. De har ulikt delenummer, men rotor og fordelerlokk er likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2009 10v og 20v har forskjellige fordelere og dermed forskjellige rotorer ja. Det er ikke noen annen fordeler som passer, så du har nok bare fått feil rotor Fordeler på 7A og 3B går om hverandre og ser like ut. De har ulikt delenummer, men rotor og fordelerlokk er likt. Ahh, Var på mekonomen nå, og alle Audi 80/90 har en rotor som heter 18evl 030, og S2 har 18evl 134, så det er nok denne jeg skal ha ja. Takker for hjelp og svar! Har ikke plukket så mye på 20v sugis og ble litt frustrert kan du si. Men da får jeg bestille ny til lørdag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...