Motor fusker på tomgang. Hjelp...

Anbefalte innlegg

Har en Golf 2 1,8 GT -91 modell med RP-motor.

Motoren fusker på tomgang, går bare på 3 sylindre. Motoren drar helt fint under kjøring, men litt merkelig motorbremsing når jeg slipper gasspedalen.

Skiftet tennplugger, kabler, rotor og fordelerlokk. Har sjekket lambdasonde, ok. Prøvde å bytte over komplett innspr.enhet fra annen motor som er i orden, problemet er fortsatt det samme.

Hva kan dette være? Noen ideer??

: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket for falskluft også, masse startgass og rigling på slanger og koblinger...: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig kompresjon på en sylinder da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompresjon er lik på alle sylindre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du da har byttet tenningsdeler og komp er lik så ender jeg på falskluft igjen, ikke alltid startgass klarer å avsløre det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skal jeg da finne det?? Må jeg bare gå i gang med å skifte slanger og rør i hytt og pine??

Er det noen spesielle deler som er mer utsatt for lekkasje enn andre?

Tomgangsturtallet er variabelt også, men ofte ligger det fra ca 1000 - 1600 o/min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gummien mellom innsugsmanifolden og innsprøytningsenheten er en vanlig feil på disse.

Prøv å bende i innsprøytningsenheten når bilen sviver på tomgang og hør om det da blir forskjell i svevet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Golf 2 1,8 GT -91 modell med RP-motor.

Motoren fusker på tomgang, går bare på 3 sylindre. Motoren drar helt fint under kjøring, men litt merkelig motorbremsing når jeg slipper gasspedalen.

Skiftet tennplugger, kabler, rotor og fordelerlokk. Har sjekket lambdasonde, ok. Prøvde å bytte over komplett innspr.enhet fra annen motor som er i orden, problemet er fortsatt det samme.

Hva kan dette være? Noen ideer??

: bh :

Problemet er løst! Søkte mer etter falskluft og fant at det var lekkasje på innsugsmanifoldpakning (mellom topplokk og manifold). Skiftet denne pakningen og motoren går så fint og ryddig som bare en Golf kan....: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, hva var det jeg sa ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hadde rett ja. Et problem mindre å spekulere på...:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.