Lavt oljetrykk Audi 80 2,3

Anbefalte innlegg

Hei..

Var nettopp ute å kjørte meg en tur med bilen, audi 80 cabriolet med NG-motor, da jeg plutselig så at oljetrykket begynte å synke fra 5 bar til 3 bar under kjøring, og oljetemperaturen begynte å stige og la seg ca. 30-40 grader høyere enn normalt. På tomgang har jeg bare 1 bar i oljetrykk mot 3-3,5 bar tidligere.

Er det oljepumpa mi som holder på å ta kvelden, eller kan det være andre årsaker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut av dette ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut av dette ?

Har ikke funnet ut av det ennå nei, har ikke vært prioritert, men skal prøve å få tatt olje- og filterbytte i løpet av uka og se om det blir bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått skifta olje og filter. Oljetemperatur og trykk er normalt igjen. Regner med å kjøre 40 mil neste uke, så får vi se om det blir forandring i trykk og temperatur iløpet av uka. Sist fikk jeg problemet etter ca. 25 kjørte mil etter oljeskift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.