Oppgradere fra orginal turbo, 1.8T AEB

Anbefalte innlegg

Har en A4 1.8T med orginal turbo, som bærer en BSR Steg 1 Chip som skal gi bilen 193hk. Jeg synes den lader for sent, og vil stille opp ladetrykket når intercooleren jeg har bestilt kommer i posten. Har lyttet litt på turboen min gjennom et brekkjern og hørt at den er litt sliten, og er klar for å byttes.

 

Er denne et godt kjøp? 310 levert til norge er 2057kr.

 

Er denne turboen plug and play? Finnes det heftigere turboer som kan monteres rett på uten å modifisere noe? Jeg er litt grønn når det gjelder slike ting, så spør derfor om deres hjelp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ebay-turboen du linker til er en Kina-kopi. Noen holder i 14 dager, andre i flere år. Er litt som å spille lotto

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klar over at det er en kopi, men jeg lurer egentlig i hovedsak på hvilke turboer som jeg kan sette rett på uten å modifisere så mye. Helst ingenting :) Frister jo så klart å prøve. Det å tape 2000kr er ikke det værste som kan skje her i livet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K03 er vel orginalturbo til A4? Så dette er en kopi av orginalturboen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dette er en kopi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke disse kommer orginalt med k03?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke disse kommer orginalt med k03?

 

Jo, det gjør de;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er K03 som er originalt på "alle" disse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er K03 som er originalt på "alle" disse

 

Det var dagens lærdom. Fikk bilen for en uke siden og prøver å få inn litt hver dag. Lurer fortsatt på hva dere vil anbefale som en god update da. Sikter på slik 230-250 hk. Har BSR Steg 1 Chip, bare så det er nevnt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du leser på det innlegg nr 7 som Morten B skriver i linken jeg la ut lengre opp her så står det godt beskrevet hva som er anbefalt til dette. Og Morten kan 1,8t veldig godt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest igjennom tråden. Men jeg synes min turbo lader for seint. Hvilken turbo vil gjøre susen for meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte en kopiturbo fra turbofun. jeg besrtilte en k03 å fikk en k03 med k04 kompressor fin spool up på den, får trykk nesten med en gang kostet 4.5k og det di sa var at dette ikke var kinaturbo men montert å avbalansert i tyskland...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest igjennom tråden. Men jeg synes min turbo lader for seint. Hvilken turbo vil gjøre susen for meg?

 

 

K03 skal jo lade "omtrent fra tomgang" så det er ikke umulig det er noe galt med din motor. Har du tatt diagnose?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K03S er vel den enkleste oppgraderingen som passer rett på.

Klarer vel å levere luft til rundt 230hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K03S er vel den enkleste oppgraderingen som passer rett på.

Klarer vel å levere luft til rundt 230hk

 

Der er det svaret jeg egentlig har letet etter hele tiden. Takker! Skal snuse litt rundt å se hvor mye som må skiftes for å få satt inn en k04 også. Men har som mål å få 230-250 hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K04-0015/K04-15 passer rett på langstilt 1.8T motor. Denne skal levere opp til 240-250 Hk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan finner jeg ut om motoren min langstilt? Grønn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan finner jeg ut om motoren min langstilt? Grønn

 

den er det.... regreim er da i front mot fanger og girkasse under bilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det en K04-0015/K04-15 på meg da :) Takk for hjelpen, boys

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo ikke bare å montere og kjøre. Resten av oppsettet må stemme. Egen tråd her inne om 1,8T tuning. Den som søker finner :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest en del på denne tråden. Så det skal nok gå bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du mener at K03 turboen lader for sent, bør du kjøpe noe annet en turbobil :) du får ikke en turbo som lader tidligere enn den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være noe galt en annen plass. Hvem vet. Ser ut som at ladetrykket først kommer på 3,5-4000rpm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme har jeg på min bil, skjer ingenting før 3,5-4000. det er en konstant plystrelyd fra turbo eller noe annet, tror det kan være en årsak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.