Bil ræva å kjøre med 17".Golf 91

Anbefalte innlegg

Har i dag satt på sommerdekk som jeg har tenkt å kjøpe og det har oppstått et lite problem. I fjor kjørte jeg med 16" 195-45-16 på sommer og det var ingen problemer.De nye for i år er 17"-205-40-17 et38 7"bredde og problemet er at bilen oppfører seg helt på trynet. Rattet lever sitt eget liv. Stikker av til høyre og venstre og jeg må holde begge henda på rattet for at bilen ikke skal stikke av, og ratter rister noe. Har kjørt bilen de satt på før men der var det ikke no problemer. Min bil har jeg hatt på 4 hjulskontroll og alt i forstilling/bakstilling(motorsportforinger) er nytt pluss nytt coilovers. Mistenker at det kan ha noe med at 16" har et33 og 17" et38. Noen som kan hjelpe meg her. Det er snakk om en Golf 91mod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare bytte av dekk merke kan lage slike forskjeller, noen dekk sporer lite andre mye.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det. Det er helt ny gummi.Ble kjøpt på mandag. kanskje det er en mulighet og sjekke om det er noe muffens med felgene og kanskje sjekke om det er blitt en forandring i forstillinga

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor brede var 16" felgene? Og en ting til 205 på 7" er vel litt smalt dvs. mye strekk og da bør du kanskje øke lufttrykket ganske mye for at slitebanen på dekket skal bli rett (ikke bare ligge ann mot bakken bare på sidene men også på midten)

 

Har selv hatt 215 45 zr17 på 7" felg og ble anbefalt å kjøre med 40pund.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor brede var 16" felgene? Og en ting til 205 på 7" er vel litt smalt dvs. mye strekk og da bør du kanskje øke lufttrykket ganske mye for at slitebanen på dekket skal bli rett (ikke bare ligge ann mot bakken bare på sidene men også på midten)

 

Har selv hatt 215 45 zr17 på 7" felg og ble anbefalt å kjøre med 40pund.

 

er da ikke noe serlig strekk med 205/40/17 på 7x17....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 195-45-16 på de gamle felgene og de er 7.5breie og der var det ingen problemer med at bilen blei ræva og kjøre med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slitebanen på mine dekk var faktisk smalere enn felgen og dekksidene gikk rett ned/opp, men såklart dette er forskjellig fra dekkmerke til dekkmerke. bare et forslag til symtomet jeg kommer med her da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes bare det er noe som er veldig galt siden de var bra på den forrige bilen som forresten er en 88 passat 1.6diesel. Skal prøve de på Golfen til frua i mårra. Den har originalt et38 så får se om hjula blir bra på den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skjyldes forandringer i sporvidden og at dekka er bredere.

Golf og Passat har ikke samme sporvidde, og felgene/dekkene oppleves anderledes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter rune her.

 

Ang 205 dekk på 7" felg så er ikke det noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205 på 7 smalt? : haha :

Har 205/40/17 på 8x17 og skulle gjerne hatt det smalere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er løst. 2 av dekkene er ødelagt i sidene. Satt på nye og ble kvitt alle problemer.Takk for alle svar. Godt og ha noen å spørre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205 på 7 smalt? : haha :

Har 205/40/17 på 8x17 og skulle gjerne hatt det smalere :)

Nei, det er ikke smalt... har 175/50-15 på 7x15, og det ser egentlig nesten normalt ut.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei iallefall bra til slutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.