Erfaringer med multitronic?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en 2003 Audi A4 Cab, 1,8 Turbo med multitronickasse. Kjørt ca 100tkm

Noen som har erfaringer med denne kombinasjonen eller kassen?

Funker dette med trimming, eller er dette "drepen" ?

Takker for raske svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har denne kombinasjonen, bare at min har gått 57k og er dessverre ikke trimmet.

Har lyst til å trimme, men har hørt at de ikke kan "dra den helt ut" pga. moment begrensningene i kassa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er veldig usikker, men mange sier denne kassen er noe j....dritt. Den går i stykker rundt 100 tkm og koster noe inn i granskauen å bytte.

Ikke vet jeg, så trenger tips/erfaringer. HASTER!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kom en forbedring på disse kassene i 2003 (uke 26?) Bl.a flere lameller..fra seks til syv.

Jeg har selv hatt gearkasseskifte på en bil jeg hadde. Dette var en 2002 modell A6 (2,5 TDI). Prisen på kassa var 88000,- inkl. arbeid. Etter en del krangling gikk Audi inn og dekket 50%, mens han jeg kjøpte bilen av dekket så 50% av det resternede. Altså 25% på meg...Men likevel sure penger...Jeg var vel sant å si heldig her, da dette var en importbil uten reklamasjonsrett.

I forbindelse med mitt havari, sjekket jeg litt rundt disse kassene. Mitt inntrykk er at det er mange havari på kassene på rundt 90-100' km. I mange tilfeller dreier dette seg nok om å oppgradere kassen fra seks til syv lameller kost. på 20-30 tusen)

Det er iallefall en meget behagelig gearkasse, men jeg hadde nok ikke kjøpt en bil med denne km. stand uten forsikring på motor/drivverk eller en inntakt reklamasjonsrett.

Så mitt tips er iallefall å sjekke om denne kassen har syv lameller, og om oljen er skiftet på 60' km.

Selv etter mitt havari, ble det likevel multitronic på min nye A6...:)

Spør i vei om det er mer jeg kan bidra med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.