skifta resirkventil,pusttelyd fra ventil.normalt?

Anbefalte innlegg

Hallo

fikk chippa opp bilen litt,så har skifta ut orginal resirkuleringsventil

til en forge resirkventil.

før jeg skifta ventilen,så hørtes det ut som jeg hadde en mild versjon av dumpventil på

bilen.men etter at jeg monterte en forge ventil med gul fjær,så hører jeg bare vis jeg drar bilen

litt ut på girene så hører jeg en pustelyd når jeg skal sette den i høyere gir.

er det vanlig at det skal høres en pustelyd med forge ventilen eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sier bare "Psssssj" ja.... Den skal jo bare slippe gjennom lufta.. Hvis det kvitrer så går lufta tilbake gjennom turboen.. og bremser opp og sliter på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,er bare en litt mere markant pooooooooosh lyd på den nå ja..når jeg hadde orginal resirkventil på bila,så hørtes jo det ut som jeg hadde dump,så den lyden er jo bort...bare poooshj nå på den.

Har aldri hatt noe bil med turbo før,så bare greit å få vite at det er normalt.

For jeg har hatt mye uflaks med mine tidligere biler,så er lite interessert i flere verkstedregninger nå ;):P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DEt er helt normalt... Resirkulerings ventilen kjører trykket bort fra turbo for å skåne den.

Dumpventilen lager mere en psst lyd som er litt mere konstant og kjapp... trykket går ut i det fri og lager litt høyere lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var betryggende å høre ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

låner tråden litt jeg:p

jeg har problemer med resirken min. jeg hadde en forsterket resirk som var ødelagt på bilen. fikk tak i ny å fikk en med gul fjær.. men etter en uke var den ødelagt å.

hørte den skulle holde opp til 1.3bar, er det den sterkeste fjæra?

er det mulig å fikse/overhale resirkventilen?

1.8t motor

takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.