#1 Skrevet April 10, 2009 Jeg må bytte bremseslange bak på min 99 a6 1,8Tq avant og vurderer om jeg skal bytte til noe bedre enn orginale slanger... Finnes det noe bedre, og er det noe poeng og oppgrdere slangene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 10, 2009 Jeg må bytte bremseslange bak på min 99 a6 1,8Tq avant og vurderer om jeg skal bytte til noe bedre enn orginale slanger... Finnes det noe bedre, og er det noe poeng og oppgrdere slangene? Hei!like greit og holde seg til orginale!stålomsp.slanger vil du få mangel på ved evt.eu kontroll! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 10, 2009 oki Jeg må bytte pga eu kontroll, så da blir det orginal ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 10, 2009 stålomspunne slanger får man TÜV godkjente fra goodridge bl.a. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 10, 2009 stålomspunne slanger får man TÜV godkjente fra goodridge bl.a. Var inne der, men de har ikke til min bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 11, 2009 Var på møller å viste bilen fikk ikke noe anmerkning på stålomspunnde slanger da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 11, 2009 (endret) hva er vitsen? De orginale er også stålomspunnede... (derav 2èr feil på pkk om gummilaget har sprekker slik at det stålomspunnede laget er åpent for vind og vær) gummien utenpå er der bare for å beskytte det stålomspunnede laget fra steinsprut, salt osv.. ta av gummien på en orginal slange og den ser klin lik ut som en ettermarkeds stålomspunnet slange.. orginal slangene på en slik bil du har er sisste du trenger bytte ut om du ønsker bedre bremser.. bremsene dine fader lenge før slangene dine viser svakhet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 11, 2009 hva er vitsen? De orginale er også stålomspunnede... (derav 2èr feil på pkk om gummilaget har sprekker slik at det stålomspunnede laget er åpent for vind og vær) gummien utenpå er der bare for å beskytte det stålomspunnede laget fra steinsprut, salt osv.. ta av gummien på en orginal slange og den ser klin lik ut som en ettermarkeds stålomspunnet slange.. orginal slangene på en slik bil du har er sisste du trenger bytte ut om du ønsker bedre bremser.. bremsene dine fader lenge før slangene dine viser svakhet:) Nei, det er de ikke. Jeg kappet opp en ødelagt slange til A4-en, og der var det bare en slags tøyvikling mellom gummilaga. Kappet den rett av med en kniv, noe som ikke hadde gått dersom den var stålomspunnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 11, 2009 (endret) Nei, det er de ikke. Jeg kappet opp en ødelagt slange til A4-en, og der var det bare en slags tøyvikling mellom gummilaga. Kappet den rett av med en kniv, noe som ikke hadde gått dersom den var stålomspunnet. Sikker på at den ikke var uorginal? for samtlige jeg har satt 2 feil på pkk etter en god del år som mekaniker på audi som har hatt sprekker har det vært stålviklinger inne i.. og rust... sisst jeg sjekket rustet ikke tøy orginal slangen er uansett godkjent for å takle trykk som er høyere enn hva selve bremsepedalen din klarer å lage før den brekker.. det meste andre av bremsekomponenter suger i vesentlig høyere grad enn slangene på bilen tråden handler om uansett så hadde lagt pengene ett annet sted. bak er iallefall nada poeng med andre slager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 11, 2009 Jeg er ikke helt sikker på at den er original, men restene ligger i søpla, så kan sjekke senere. Tror den er original, jeg har ikke byttet noen slanger på den, og fant heller ingen kvitteringer på bremseslanger i bunken som fulgte med bilen. Tilstanden på slangen tilsa heller ikke at den hadde vært byttet noengang. Men det er jo ikke umulig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 11, 2009 Jeg er ikke helt sikker på at den er original, men restene ligger i søpla, så kan sjekke senere. Tror den er original, jeg har ikke byttet noen slanger på den, og fant heller ingen kvitteringer på bremseslanger i bunken som fulgte med bilen. Tilstanden på slangen tilsa heller ikke at den hadde vært byttet noengang. Men det er jo ikke umulig. Ok:) har iallefall ikke sett no annen type enn de som har stål i seg, kan jo være de prøve ut no nytt på din hehe;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 4, 2009 de orginale er jo "stålomspunnet" men det går fint ann og kappe de med en skarp kniv, er tynne tråder inni bremseslangen. Om du merker noen forskjell fra ekte stålomspunnet, og de orgninale "gummi" slangene til VAG kommer vel ann på bremsesystemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 4, 2009 jeg er også blandt dere 2 som har trodd de orginale er stål armerte og gummi trukket utenpå... men der tok jeg feil!! byttet nettopp slangene på 99mod a6 1,8tq og disse slangene var faktisk armerte med tøy fiber.... såklart de orginale takler trykket som oppstår i bremsestymet, men det er ikke derfor de blir byttet ut. det er fordi de ekspanderer når de de får trykk som igjen gir en "myk" pedal. de stålomspunne slangene er gjerne en teflon inner del som er armert med en stålstrømpe. dette ekspanderet ikke under trykk og gir en mye fastere lettere kontrolerbar pedal. hvor mye du merker til dette på A6 din er kansje en annen sak... jeg har stålomspunne på ur quattro lekebilen, men så ikke helt hensikten med det på a6'n så der ble det nye gummislanger:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...