Dumt spm: Fjerne dekk - Skjære det av?

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har utslitte dekk på felg, men skal pusse opp felgene, og det er lettere uten dekk på.

 

Kan jeg gjøre noe skade ved å rett og slett bare skjære vekk dekket?

 

Er inneforstått med at dette kan bli en hel del jobb men....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ville tatt av dekket i maskin. Tror nemmelig det blir en h")(¤#&"¤)( jobb å kappe i "kordnettet" :)

 

Men tror ikke du kommer til å skade felgen så veldig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får vel vrengt av gummien rimelig billig hos en med maskin :D er ikke lett å få av gummien .....:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går greit og få de av har du de riktige spakene og det ikke er for lav profil. Problemet er og få på dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke riktig verktøy og skal bruke vinkelsliper eller baufil ville jeg heller betalt 100kr til ett firma for å vrenge de av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinkelsliper og baufil fungerer bra det. Bare å bruke kutteren først så langt du tørr, så bruke baufil/dremel resten. Men om du kan få vrengt de av, så er jo det å anbefale. mindre jogg og gris blir det også :) Er vel ikke mange kronene noen skal ha for å vrenge av noen dekk....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar;)

Tenkte å ta litt bakgårdsmekk i påska:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar;)

Tenkte å ta litt bakgårdsmekk i påska:P

 

Om du vil "burne" røyk så er jo dette det beste i forhold til at du sparer bilen for det da:): smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd dette. Jeg brukte kniv, baufil, drill og en Dremel.

 

Etter å ha brukt et par timer på å få av det ene dekket tok jeg resten med og betalte for å få de av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde nemlig at det ikke var stålstrie i dekksidene, og at det derfor bare var å skjære rundt, men så lett er det jo altså ikke :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo bare og helle bensin over og la dekkene brenne av:P Skal jo pusse opp felgene anyway:P

 

Seriøst så tror jeg du får vrengt av 4 dekk for under 200 kr så gjør det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.