#1 Skrevet April 11, 2009 skal til innkjøp av nye fjærer, og vil da ikke ha senkesett siden det ble dårlig med komfort igrunn... så er spørsmålet: biltema har noen dempere til 299,- pr stk hvorav mekonomen har til 998,- for et forann og 899,- bak ( sånn ca pris tror jeg ). er det noe forskjell på kvalitet? hva med orginale audi fjærer..? noen som har erfaring og kan komme med noen råd..? har forsovet lagt ut noen svar på trader om kjøp av brukte fjærer, er det dumt og kjøpe brukte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2009 Jeg kjøpte bakdempere på biltema til en bmw jeg hadde en gang. Byttet de på haugenstua kjørte hjem, møtte en annen bmw litt aktiv kjøring og ved alnabru hadde den ene bakdempern "poppa". Haugenstua-alnabru er en strekning på ca 5km. Kan bare ha vært jeg var uheldig. Men syns mye jeg kjøper der ikke holder mål. Som verktøy med 25års garanti. For meg hadde det vært bedre om de hadde solgt med en ukes garanti og verktøyet da hadde garantert holdt ei uke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2009 de sier at de har 2 års garanti på deres fjærer.. så jeg vet ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 11, 2009 Der er nok en grunn til at biltema sine koster 299 og mekonomen sine koster 899... Men de funker nok helt greit. Er det en bil du ikke vil legge penger i så funker de nok... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 11, 2009 for meg er det samma om det er ut butikken garanti eller 10 år bare det holder. Syns ikke det er så gøy og skru. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 11, 2009 En ting jeg ikke handler på biltema er bildeler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 11, 2009 ja det blir jo sagt at man får det man betaler for... ligger vel litt i det kansje:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 11, 2009 Har kjøpt dempere på biltema med toveis demping. Di fungerte helt greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 11, 2009 (endret) Det får bli opp til hver enkelt, men bildeler (slitedeler) på biltema er uaktuelt for min del på de bilene jeg har nå. Men på den andre siden, så har jeg faktisk "god" erfaring med dempere fra biltema. Kjøpte noen sport-gass dempere til en ascona b jeg hadde + "rally" fjærer. Dette holdt da faktisk i mangen år, helt til bilen ble spiker. Men grunnen er vel i grunn at dette var såpass stivt å jævlig at det var omtrent null vandring på demperene = minimal "slitasje". Den bilen fjæret KUN på dekka. Men dempere til 300,- stk........ tjaaaaaaaaaa.............. EDIT; Kan jo være greit å tenke på 2 ting oppi dette; a) Sikkerhet, trenger vel ikke utdype dette noe mer? b) Totalpris over tid. Om en går utifra at biltema demperene ryker etter kort tid (1-2 år), og en da IGJEN må kjøpe nye. Da er prisen plutselig 600,- stk / 1200,- par. Om en da går utifra at mekonomen side dempere har MYE lengre levetid, så vil jo disse bli en god del billigere enn biltema sine. Dette er jo litt spekulering, men på andre siden, så kan dette fort bli en realitet. Sånn, da har jeg sikkert fått frem min mening om dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 11, 2009 Mekonomen skal jo ha lik kvalitet som original. Biltema handler bare om billige deler, mekonomen bruker jo sine deler på mange verksteder rundt om i landet. Er ikke tvil i hva jeg hadde valgt såfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 11, 2009 kan du ikke sende meg en pm også skal jeg sjekke pris på dempere til deg på meca? Husk reg nr på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 11, 2009 Sjekk originalt først i alle fall. Mange deler som er rimeligere originalt enn mange tror! Har hatt Biltema gassdempere bak på en bil. De røk etter 10'000km. begge 2. Til sammenligning har jeg hatt oljedempere fra Monroe (mekonomen) på en annen bil. De har nå stått på i 120'000km. Der er det ikke antydning til slitasje enda! Ergo, har de blitt mye billigere til slutt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 12, 2009 Kjørte Biltema gassdempere foran på C4'en min. Er vel litt over 3år siden de ble bytta og de fungerer fortsatt utmerket etter en god del km på nakken. På en vanlig familiebil som ikke brukes til sportslig kjøring er det ikke noe problem å bruke gassdempere fra Biltema. I tillegg leveres de med 2års garanti, så da er de nok helt ok prisen tatt i betraktning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 12, 2009 Byttet til gassdempere fra Biltema foran og bak på en C4 for 4-5 år siden, de fungerer like fint den dag i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 13, 2009 ok, det var vel fjærer jeg tenkte på da:) ikke dempere som de fleste hyar nevnt her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...