#1 Skrevet April 11, 2009 Hei For 3 år siden (før jeg overtok bilen, en Audi A6 2000 mod) sluttet det plutselig å blåse kald luft fra AC'n. Bilen ble da levert på Møller, hvor de etterfylte AC-veske. Problemet vedvarte og jeg overtok bilen slik. Nå, etter MYE feilsøking kom jeg fram til at ledningen til A/C Pressure Switch (F129) rett og slett var dratt ut. Denne ledningen er en slik ledning med slik metall-klips oppå, så den kan jo bare rett og slett ikke dette ut? Denne pluggen befinner seg rett under høyre framlykt. Så spørsmålet mitt er, hva er det man gjør ved bytte av AC-veske? Må man dra ut pluggen til A/C Pressure Switch (F129)? Regner i såfall med at de rett og slett har glemt å sette den inn igjen, noe som er LITT irriterende, da jeg har kjørt uten AC siden den gang.. Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2009 kjølemiddel til AC er ikke noe du bytter selv da dette er en gass og må trykktestes osv. farlig er gassen og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2009 Hmm.. Vet det! Jeg vil egentlig bare vite hva prosedyrene til Møller er.. Om de kobler fra A/C Pressure Switch (F129)... Om de gjør så, så skal de få en sint telefon fra meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 11, 2009 akkurat hvilken prosedyre møller har veit jeg ikke. men er da egne tømme/fylle punkter på anlegget? er jo en del møller ansatte her, som sikkert kommer med mer utfyllende info etter hvert stian frilseth veit jeg har stål-kontroll på det meste slik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 11, 2009 Skjønner Tenkte bare de muligens har noen prosedyrer på å koble av denne ventilen før de fyller eller no.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 11, 2009 Ble ikke koblet fra noe som helst når jeg fikk etterfylt på Passaten vår i fjor, iallefall. Det er en 1,9 tdi, og det ble bare vakumert og fylt på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 11, 2009 Ok. Men hvor sansynlig er det egentlig at en slik plugg "detter" ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 11, 2009 (endret) Denne skal ikke kobles ut ved fylling/tømming av A/C anlegg. Det er egne nippler til dette opp i vannkassa. Det første som slo meg er at de kanskje har dratt ut denne pluggen for å feilsøke(?) og glemt eller latt være å koble den på igjen av en eller annen grunn? Har du sjekka at magnetkoblinga på kompressoren kobler inn? Den kobler ikke inn uten at den får tilbakemelding fra trykksenosoren om at det er trykk på systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 11, 2009 Denne skal ikke kobles ut ved fylling/tømming av A/C anlegg. Det er egne nippler til dette opp i vannkassa. Det første som slo meg er at de kanskje har dratt ut denne pluggen for å feilsøke(?) og glemt eller latt være å koble den på igjen av en eller annen grunn? Har du sjekka at magnetkoblinga på kompressoren kobler inn? Den kobler ikke inn uten at den får tilbakemelding fra trykksenosoren om at det er trykk på systemet. Har ikke sjekka sistnevnte her, men er det no vits? Alt er jo i orden nå Jeg vil bare vite om det virkelig er Møller som har koblet ut denne pluggen og det er grunnen til at jeg ikke har hatt AC de 3 siste åra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 11, 2009 Har ikke sjekka sistnevnte her, men er det no vits? Alt er jo i orden nå Jeg vil bare vite om det virkelig er Møller som har koblet ut denne pluggen og det er grunnen til at jeg ikke har hatt AC de 3 siste åra... Så det virker nå altså? Men da er jo det greit ja:) Det kan jo være møller som ha kobla den ut ja. som jeg nevnte over her, eller at de har kobla den ut i forbindelse med at fronten har vært framm for reg-reim skifte osv. ikke godt å tippe seg fram til igrunn: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 11, 2009 Det kan hende den er utkoblet i forbindelse med feilsøking (ikke spesielt uvanlig), men det er umulig å si sikkert. Uansett skal ikke en plugg med låsebøyle falle ut helt uten videre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 11, 2009 Helvettes Møller i Lofoten altså.. Nærmere bestemt Leknes.. Har rota det til mer enn en gang nå.. Har prøvd å sendt mail til dem tidligere ang. feil jeg har hatt som de liksom har utbedret, men mail svarer de ikke på. Telefon er umulig å komme igjennom på og, man må faktisk møte opp i egen person for å komme gjennom der.. Er helt på trynet! Er jo ingen andre som har "skrudd" på denne bilen de siste 6-7 åra enn Møller, så dette må nesten de ta på sin kappe.. Mulig jeg sender en mail til Møller sentralt og klager litt på de forskjellige sakene jeg har hatt med dem på Leknes.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 11, 2009 Helvettes Møller i Lofoten altså.. Nærmere bestemt Leknes.. Har rota det til mer enn en gang nå.. Har prøvd å sendt mail til dem tidligere ang. feil jeg har hatt som de liksom har utbedret, men mail svarer de ikke på. Telefon er umulig å komme igjennom på og, man må faktisk møte opp i egen person for å komme gjennom der.. Er helt på trynet! Er jo ingen andre som har "skrudd" på denne bilen de siste 6-7 åra enn Møller, så dette må nesten de ta på sin kappe.. Mulig jeg sender en mail til Møller sentralt og klager litt på de forskjellige sakene jeg har hatt med dem på Leknes.. jeg sente direkte til hovedimportøren og fikk en beklagelse for alt det gale møller på mo hadde gjort med min bil. hadde 4hjulskontroll og alle boltene var løse når jeg dro hjem hmmm drapsforsøk syns nå jeg:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 11, 2009 Ikke usannsynlig at denne er nappet ut hvis noen har skiftet registeret ditt, eller av andre grunner har hatt fronten frem i service-stilling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 11, 2009 Noen som har tips til en mail jeg kan skrive til sentralt i møller? Ser meg nødt til å kjefte på noen her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...