Firehjulskontroll v/s dekk

Anbefalte innlegg

Kjøpte en bil for 4000 km siden med slitte sommerdekk på. Fant ut at bakdekkene er veldig slitt på innsiden da jeg hadde dekkene av en gang, og de må byttes til sommern. Kjøpte nye dekk foran, og ser antydninger til at at dem er på vei til å slites på yttersiden framme.

 

Slår meg at det ikke er tatt firehjulskontroll, og lurer på hvordan dette vil gi utslag på sommerdekk mot vinterdekkene som jeg har på nå?

 

Om jeg tar kontrollen nå, på vinterdekkene, vil hjulvinklene på 195/65/15 dekkene mine være lik på 215/45/17 dekk, slik at man kan være sikker på at sommerdekkene ikke slites når dem hives på? Vet at Quattro har en tendens til å slite mer på kantene enn andre biler, men dette virka groteskt ut :P Vet ikke hvor gamle bakdekkene er.

 

Er mer bekymret for sommerdekk da dem har lavere profil, mens vinterdekkene er ballonghjul som muligens skal byttes neste sesong til piggfritt.

 

Piggdekkgebyr : nei ::D

 

Et lite bilde av det ene bakdekket:

 

dekk.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nok ventet med 4 hjulskontrollen til sommerdekkene var kommet på. Selv tok jeg kontroll med vinterdekkene nå men det var fordi min var helt syk i innstillinga. Skal ta en ny kontroll når alt jeg skal gjøre med understellet er gjort og jeg har bestemt meg for hvilke hjul jeg skal ha på til sommeren og de er montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.