Anbefalte innlegg

var å skulle vaske bilen i går kveld, en helt vanlig selvvask ikke noe i motor rom el noe sånt..

da jeg skulle starte bilen etterpå gikk motoren to omdreininger før den stoppet igjen, prøvde å starte igjen men det var ikke noe liv i den.. virket som den ikke fikk bensin..

sjekket da sikringene, men de var ok sjekket oxo luftfilteret om det hadde kommet vann i det etter vaskingen men der var det tørt.. Så det jeg lurer på er hva kan være galt???

 

Bensinpumpe, Relee, registerreim brudd???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første jeg ville sjekka var sikringer.

Så ville jeg lest ut feilkoder

kan ta av bensin slangen på motor i kinne og se om det kommer bensin fram

Kommer det ikke noe fram ville jeg sjekka om du fikk spenning på bensinpumpe

Har du det sjekk pumpa, ikke sjekk rele

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekket sikringene men de var i orden.. noen i namsos området som kan lese feilkoder???: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk pluggene. Chippet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med startsperren? Kommer det nøkkeltegnet opp når du prøver og starte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mest tro på at det er bensinpumpe, ikke helt uvanlig at det skjer på disse bilene..

 

Har en helt ny pumpe til slik bil liggende, så hvis du finner ut at det er den, kan du få den til halv pris...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:o bilen ble chipet på tirsdag, regnet med at dette skulle gå smertefritt, men men...

noen dager før den stoppet mener jeg å ha hørt e liten summelyd bak i bilen når denj gikk på tomgang, tenkte ikke på da at d kunne være pensinpumpa, kan d ha en liten sammenheng?? han falcken fyren som skulle hjelpe meg i gårkveld ringte til en mekaniker som snakket om at regreima kunne ha røket: eek : men jeg syntes d hørte rart ut, hørte jo ikke noe smell eller lignende... bilen startet jo "litt" og jeg har heller ikke fått noen feilmeldinger på displayet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk batteri og om +/- er skikkelig fastskrudd. Og bruk Pro Long eller tilsvarende "smørende" bensintilsettning. Denne fjerner i tillegg eventuell kondens uten å ødelegge bensinpumpe og dyser. Som vanlig kondesfjerner gjør. Håper det er en seriøs trim leverandør du har brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Christian sier - sjekk at det kommer bensin frem til motoren. Summingen du har hørt på tomgang var sannsynligvis bensinpumpa som laget litt ekstra leven før den døde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk batteri og om +/- er skikkelig fastskrudd. Og bruk Pro Long eller tilsvarende "smørende" bensintilsettning. Denne fjerner i tillegg eventuell kondens uten å ødelegge bensinpumpe og dyser. Som vanlig kondesfjerner gjør. Håper det er en seriøs trim leverandør du har brukt.

 

batteri og det der var greit.. Var Dahlback som chippet bilen..

Regner med at en kompis kommer med vag-com i morgen og ser om det ligger noen feilmld inne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Christian sier - sjekk at det kommer bensin frem til motoren. Summingen du har hørt på tomgang var sannsynligvis bensinpumpa som laget litt ekstra leven før den døde.

 

men skal ikke pumpa klare å levere nok drivstoff til motorennår den er chippet? eller blir det mye jobbing på den?

bør jeg montere ei større pumpe nå som bilen er chippet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men skal ikke pumpa klare å levere nok drivstoff til motorennår den er chippet? eller blir det mye jobbing på den?

bør jeg montere ei større pumpe nå som bilen er chippet??

Pumpa leverer mer enn nok fuel til en motor som bare er chippet. Noen andre må korrigere meg hvis jeg tar feil her, men:

Bensintrykket øker vel 1:1 parallelt med turbotrykket, så når du har fått høyere turbotrykk som følge av chippingen, øker bensintrykket like mye som ladetrykket. Det vil si en liten økning i belastningen på pumpa, men ikke mer enn den burde tåle. Om du bytter til samme pumpe som originalt, vil nok den nye holde ca like lenge som den gamle.

(Du nevner ikke hvor langt bilen har gått...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa leverer mer enn nok fuel til en motor som bare er chippet. Noen andre må korrigere meg hvis jeg tar feil her, men:

Bensintrykket øker vel 1:1 parallelt med turbotrykket, så når du har fått høyere turbotrykk som følge av chippingen, øker bensintrykket like mye som ladetrykket. Det vil si en liten økning i belastningen på pumpa, men ikke mer enn den burde tåle. Om du bytter til samme pumpe som originalt, vil nok den nye holde ca like lenge som den gamle.

(Du nevner ikke hvor langt bilen har gått...)

 

bilen har rulla 200000km nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en tlf fra verkstedet nå! d var bensinpumpa som hadde tatt kvelden:-/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en tlf fra verkstedet nå! d var bensinpumpa som hadde tatt kvelden:-/

 

ja for vist han mekanikeren som mente at regreima hadde brudd, så har han meget dårlig peiling. Man hører jo på turtallet til motoren når du drar rundt starteren om reima har gått av.

 

Bra det var kun var bensinpumpen da..

 

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja for vist han mekanikeren som mente at regreima hadde brudd, så har han meget dårlig peiling. Man hører jo på turtallet til motoren når du drar rundt starteren om reima har gått av.

 

Bra det var kun var bensinpumpen da..

 

 

mvh

 

det var jo over tlf at han mente at det kunne oxo være regreimbrudd som kunne være årsaken til at den ikke ville starte!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.