s6 stopper hvert 5. minutt

Anbefalte innlegg

Jeg har en 95 mod s6 som stopper på tomgang og ved kjøring i jevn hastighet. Stopper ved både kald og varm motor, men får alltid startet den igjen, noen ganger lett, andre ganger litt mere tungstartet. Når den stopper kutter den tvert, ingen fusking på forhånd. Har aldrig stoppet ved pådrag med litt greit ladetrykk, men det blir litt slitsomt å ha snitthastighet på 180 til og fra jobb. Bilen har gått 188,000. Får ikke opp noen feil med vag-com.Ecu sjekket av Simco, lmm har tråden i orden,renset med elektrorens, og bilen går dårligere når denne er koblet i fra. Trykktestet for lekkasjer. Sett over alle kontakter i motor-rom inklusiv jordinspunkter. Bensinpumpe har jeg aldrig hørt i denne bilen, så jeg hører ikke om denne stopper.Hva er normal levetid på bensinpumpe til denne bilen? Tror ikke det er coilproblem da den går på alle eller ingen. Noen forslag til hva jeg skal se etter? Og hvordan? Eller bytte driten i en Toyota Avensis?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner en som hadde en RS2 med samme problem, gikk fint hvis man kjørte den "aktivt", men hvis man putret pent så stoppa den innimellom. Problemet der var at han kjørte med åpen dumpventil. Dette førte til at han mistet vacuum mener jeg han sa. Kan jo sjekke ut om du har åpen eller resirk dumpventil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt standard her , kun chip som er mod.på denne bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det e n dårlig chip tipper jeg... turtallet dropper for mye.... ikke sant? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det e n dårlig chip tipper jeg... turtallet dropper for mye.... ikke sant? :)

når jeg slipper gassen detter turtallet fort til 1000 omdr, og saktere derfra til 815 omdr. som det ligger stabilt på. Men jeg har holdt på med bilen i hele dag, og skulle slette serviceindikator, så fikk ikke vag-com kontakt med instrumenter. Gikk over kontaktene bak instrumentene og releer i dashbord, og bilen har nå gått sammenhengende i over en time. Orker ikke mer i dag, men skal prøve en lenger tur i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en prøvetur i dag, og bilen stoppet hvert 5. minutt igjen. Jeg begynte på nytt med feilsøking igjen, og ga Ecu et lite dunk- bilen startet-nytt dunk-bilen stoppet igjen. gjentok dette noen ganger med samme resultat. Simco er nok ikke så flinke til å lodde/sjekke motorstyring som de skryter av. Blir en telefon til de i morgen med en reklamasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignende problem på min s4. chippen var ikke trykket hardt nok ned i "holderen" i ecu.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.