lakkering av felger.. hjelp

Anbefalte innlegg

veit ikke helt om "tittelen" ble riktig, men ska lakkere noen felger der kanten ska poleres..

hvordan blir fremgangsmåten her..??

Ska je polere kanten først for så å levere til lakkering eller omvendt??:confused:

hadde det vært mulighet for å splitte felgen så hadde det ikke vært noe problem men den den muligheten er jo ikke til stede..

noen forslag??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville maskert kanten, lakkert senteret, ventet en stund, maskert senteret (ihvertfall akkurat der det møter kanten), for så å pusse\polere kanten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er felgene det er snakk om.. polert kant.. men hvilken farge i senter?? ska sitte på svart s2

3130_94787111814_709561814_2960602_61657

3130_94787126814_709561814_2960604_44052

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil vel påstå at svart vil se best ut, men jeg syntes slike felger som har svart senter ser så små ut.. Er det der 17"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil vel påstå at svart vil se best ut, men jeg syntes slike felger som har svart senter ser så små ut.. Er det der 17"?

Ja, svart elle gunmetall.. Er 8,5-18".. AEZ peron heter dem vis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for svart. (Eventuelt svart matt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

faen.. var hos lakker'n nå å hørte litt.. var vist ikke mulig å få bare sentret lakkert.. måtte ta hele felgen:@

men da blir det nok lakkering av hele felgen:)..

Noen som kunne tatt en rask photoshop på dem?? svart hele felgen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo bare vere tull. kan ikke kalle seg lakkerer da? :/

kan da ikke vere så stress og lakkere bare senter vel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme felg (aez) bare i 17 og litt annet innpress.

litt dårlig bilde men

16-08-05_1554.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme felg (aez) bare i 17 og litt annet innpress.

litt dårlig bilde men

den er var pen:)sånn je vil ha..

men går det ann å skru ut de boltene?? kjett å rive de av vis det er ment at de ska sitte fast..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo bare vere tull. kan ikke kalle seg lakkerer da? :/

kan da ikke vere så stress og lakkere bare senter vel...

spurte på hippe i moelv.. skulle tro de kunne, men det ville ikke han:o

ikke akkurat den med mest erfaring innen å lakkere, så det derfor..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de skruene på min felg, var bare sånn "look a like"... ikke gjenget eller no, de sitter bare trykt på, men noen av mine ble ødelagt da jeg dro de ut,

noen var veldi greie å dra ut, men noen satt som bare det så da ødela jeg de..

kan kanskje hjelpe å spray de men no så de løsner litt , trur jeg gjorde det å , men med vanlig rust løser..

så er litt skummelt å prøve å dra de ut hvis du ikke har nye, blir fort at man sitter der med 1 eller to felger som ikke har hele skruer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

faen.. var hos lakker'n nå å hørte litt.. var vist ikke mulig å få bare sentret lakkert.. måtte ta hele felgen:@

men da blir det nok lakkering av hele felgen:)..

Noen som kunne tatt en rask photoshop på dem?? svart hele felgen..

For noe tull! Spør han lakkereren om han har hørt om maskering.. Eller send han opp til meg så skal han få seg et kurs på maskering\lakkering.. : bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For noe tull! Spør han lakkereren om han har hørt om maskering.. Eller send han opp til meg så skal han få seg et kurs på maskering\lakkering.. : bråk :

ja..mener det er litt rart... så da blir det vel til at je prøve sjøl:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de skruene på min felg, var bare sånn "look a like"... ikke gjenget eller no, de sitter bare trykt på, men noen av mine ble ødelagt da jeg dro de ut,

noen var veldi greie å dra ut, men noen satt som bare det så da ødela jeg de..

kan kanskje hjelpe å spray de men no så de løsner litt , trur jeg gjorde det å , men med vanlig rust løser..

så er litt skummelt å prøve å dra de ut hvis du ikke har nye, blir fort at man sitter der med 1 eller to felger som ikke har hele skruer.

okok.. da får je prøve meg frem...

dro dem ut med vanlig tang elns?

Er det vanlig svartfarge i sentret?

Bare lakkert boltene.. eller er de polerte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte en unbraco nøkkel som passa akkurat i de og fikk løsna de litt sideveis, så dro de ut med en tang, bruker du tang med en gang så må du klemme så hardt på noen av de at de blir ødelagt. var noen som delte seg i to å så resten satt igjen i hullet.

Mine bolter var av plastikk!

Har bare lakkert den ene felgen får å se... var med vanlig svart matt lakk. , vet ikke hvor lenge det holder, vil nok holde greit med klar lakk på, men da blir det sort blank senter.

hadde tatt ut alle de boltene der før jeg lakka, så de boltene har orginal fargen på seg , så har ikke gjort no annet med de en å sette de inn igjen.

kan være lurt å spraye de med no å la det ligge over natta eller no så kanskje de løsner lettere.

Har to felger som mangler de fleste skruene på, har ikke fått tak i nye, så felgene ligger bare å slenger, da jeg har andre sommer felger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spurte på hippe i moelv.. skulle tro de kunne, men det ville ikke han:o

ikke akkurat den med mest erfaring innen å lakkere, så det derfor..

Hippe? Er ikke det pulverlakkering, da? Om så, så ja, da er det vanlig og lettest at hele felgen lakkes.

Ville gått for gull senter med polert kant, jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare lakkert den ene felgen får å se... var med vanlig svart matt lakk. , vet ikke hvor lenge det holder, vil nok holde greit med klar lakk på, men da blir det sort blank senter.

Det finnes da matt klarlakk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp stemmer det, til sprøyte... jeg brukte vanlig sprayboks matt sort, .. trur ikke deet finne matt klar lakk på boks... var defor jeg tenker de ikke holder så lenge...'

Var bare får å se hvordan det blir før jeg legger peng i ordenlig lakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hippe? Er ikke det pulverlakkering, da? Om så, så ja, da er det vanlig og lettest at hele felgen lakkes.

Ville gått for gull senter med polert kant, jeg.

De har pullverlakkering ja.. kan du forklare hvorfor??

gull hadde kanskje vært kult..;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte en unbraco nøkkel som passa akkurat i de og fikk løsna de litt sideveis, så dro de ut med en tang, bruker du tang med en gang så må du klemme så hardt på noen av de at de blir ødelagt. var noen som delte seg i to å så resten satt igjen i hullet.

Mine bolter var av plastikk!

hadde tatt ut alle de boltene der før jeg lakka, så de boltene har orginal fargen på seg , så har ikke gjort no annet med de en å sette de inn igjen.

kan være lurt å spraye de med no å la det ligge over natta eller no så kanskje de løsner lettere.

Har to felger som mangler de fleste skruene på, har ikke fått tak i nye, så felgene ligger bare å slenger, da jeg har andre sommer felger.

ok.. får bare prøve meg frem.. mine er jo allerede grunnet fra før.. så de boltene har farge på seg..

kanskje ta de ut også lakkere dem med no blanklakk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har pullverlakkering ja.. kan du forklare hvorfor??

gull hadde kanskje vært kult..;)

Det har seg nemlig sånn at felgene "bakes" i en ovn på mange varmegrader når de har fått pulverlakken på seg, og dette for at pulveret skal flyte utover og farge felgen. Skal vel være mulig å maskere kanten med spesiell maskeringsteip som klarer varmen, men ikke sikkert de utfører dette hos Hippe.

Poler kanten, masker den etterpå og gyv løs på felgen med bokslakk, eller lever de til en vanlig lakkerer som tar de med sprøyte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har seg nemlig sånn at felgene "bakes" i en ovn på mange varmegrader når de har fått pulverlakken på seg, og dette for at pulveret skal flyte utover og farge felgen. Skal vel være mulig å maskere kanten med spesiell maskeringsteip som klarer varmen, men ikke sikkert de utfører dette hos Hippe.

Poler kanten, masker den etterpå og gyv løs på felgen med bokslakk, eller lever de til en vanlig lakkerer som tar de med sprøyte.

ok.. skjønner ..

ska på biltema en dag å kjøpe noen bokser med lakk og klarlakk.. tru je jaggu ska ta gull je: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror de hadde vært kule i hvite jeg. åssen farge er det på bilen de skal sitte på da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.