#1 Skrevet Desember 4, 2004 Er det normalt at bensinpumpa skal summe ganske høyt? Hva med turtallet på den, kan den variere. Motoren min fusker og jeg lurer på om orsaken er bensinpumpa. Den justerer seg på turtallet på tomgang. Har aldri hørt det før.. Noen som kanskje har ei brukt pumpe? Har KE III-Jetronic fuel system. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 5, 2004 Disse pumpene lager en ganske god summelyd ja, og gjerne høyere jo mer slitte de er. På tomgang kan pumpa øke/minke hastigheten litt i forhold til turtall på grunn av lav spenning, men om ladesystemet ditt fungerer så skal den nok aldri forandre hastighet om du har litt mer turtall enn tomgang. I så fall er det vel bare å begynne letingen etter ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 5, 2004 Enig der. Tror jeg ville byttet pumpa som første trinn i feilsøkinga. Bytta nettop pumpe på 100'n min (Summa så den overdøvet motorlyden på tomgang), og fant fort ut at Mekonomen og andre hadde pumpe til nærmere 1/2 pris av hva møller skulle ha, så ta en ringerunde før du handler. NB. Ikke kjøp brukt pumpe. Det blir nesten som å kjøpe brukt dopapir etter min mening 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 5, 2004 Dersom S2-coupe'n har samme pumpe som din sedan, så har jeg pumpe til deg. Vet at tankene er helt forskjellige, kanskje til og med sedanen ikke har pumpe i tanken? Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 5, 2004 Tror også det er pumpa di. Har akkurat byttet selv. På tomgang gikk min litt ujevnt. Den var også godt hørebar selv i lave hastigheter og selvfølgelig også på tomgang. Men hos meg var problemet muligens 2 delt. Oppdaget det ikke før jeg byttet men så da at jordingen til pumpa var rimelig dårlig (løs). Motoren fukset ved belastning og høyt turtall og når den var kald. Den nye pumpa er helt lyd løs, og har gitt bilen litt bedre drag synes jeg. Har også K-jet systemet på min. En pumpe på mekkonomen ville ha kosta meg 2231,- Hva Møller skulle hatt vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 5, 2004 Dersom S2-coupe'n har samme pumpe som din sedan, så har jeg pumpe til deg. Vet at tankene er helt forskjellige, kanskje til og med sedanen ikke har pumpe i tanken? Noen som vet? Det ser for meg ut som om S2 Coupe har pumpe montert i tanken, mens Type89 har pumpa montert utenfor tanken. Dersom dette stemmer, så går de ikke omhverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 5, 2004 Pumpa mi ligger under bilen, ikke i tanken nei. Skal bestille ny i morgen og får håpe på at problemet blir løst. Er det noe spesielt jeg må ta hensyn til når jeg skal bytte den da? Eller er det mest plug and play? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 5, 2004 Greit med lite bensin på tanken vaffal Har du et par skrutvinger og et luftig sted å jobbe på så er det rimelig plug and play å skifte pumpa. Pass på at det er bensin i den før du kjører på strømmen, men det ordner vel tyngdekraften av seg selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...