Overhaling av understell/drivverk Audi 90Q

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå til og ta komplett overhaling av understellet/drivverket på min Audi 90 2,3 quattro, den begynner og bli rimelig dårlig og kjøre....

 

Det som MÅ byttes:

 

-dempere bak

-clutch + div deler i den sammenheng (mistenker at det lekker noe olje der)

-oppheng på mellomakselen

-fjærbeinslager rundt om hele tror jeg....

-foringene til stabilisatorstaget

-mistenker også ett eller flere motor/girkassefester...

-pakninger på både toppdeksel og bunnpanne

 

Tenkte på at iom at såpass mye er slitent, at jeg kan ta ned begge traversene med motor, girkasse og diff, og få byttet det meste av andre foringer også i den sammenheng. Har et powerflex sett for hånda, + traversforinger i alu. Når jeg først har det nede tenkte jeg og fjerne katalysatoren og midtpotta, for litt (billig) gromlyd:p

 

Så var det spørsmåla:

 

1. Noen anbefalinger til andre ting jeg burde bytte når jeg først har det nede?

2. Tenkte og bytte olje på både girkasse og diff, hva slags olje skal jeg fylle på her, ca hvor mye, og er det noen spesiell metode og gjøre dette på?

3. Dempere, hva anbefaler dere og kjøpe, må ha noe sportslig;) Evnt kjøpe komplett senkesett med både dempere og fjærer til både foran og bak, hvis det finnes noen som har det da??

4. Fjærer, hvordan vet jeg om de også er slitne, burde jeg bytte de når jeg likevel bytter dempere?

5. clutch, har tenkt og dra litt hengere, så trenger en clutch som tåler litt sluring, men det må ikke koste for mye, hva anbefales?

6. Ang. aluforinger på traversen, blir det mye ekstra lyd av det?

 

Kommer helt sikkert med mer spørsmål etterhvert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bumper denne jeg. husk og post masse bilder ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bumper denne jeg. husk og post massd e bilder ;)

Det kan jeg gjøre, akuratt nå strever jeg litt med og finne tid til og få gjort denne jobben da, forbanna skole asså:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noen svar og få på noen av spørsmålene mine?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt svar på punkt 2 og 6 hvertfall.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan svare på nr 6, ja det blir mere støy og vibrasjoner i karosseriet da aluminium er dårlig til og "dempe" vibrasjoner,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur det står en kode i innstruksjons boka, på åssen diff olje man skal ha.

Det skal være et nivå hull på siden av Diff kassa, så når du fyller så skal du fylle til det renner ut av det side hullet. Er vel samme måte på girkassa å.

Hvis Diffen er på bilen så kan det være litt vanskelig å komme til hullet oppå kassa, kan bruke selve nivåhullet til å fylle med, med feks en liten slange eller no.

 

Clutch har de hos velox motor, men er billigere i utlandet. feks hos 034,

http://www.034motorsport.com. De har spec clutcher,

men dette er cluch som er mere egnet hvis du skal trimme litt, så vet ikke om disse tåler no mer sluring en orginal clutch,

de blir vel brent de også, ved for mye sluring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan svare på nr 6, ja det blir mere støy og vibrasjoner i karosseriet da aluminium er dårlig til og "dempe" vibrasjoner,

 

Ja, men er det snakk om veldig mye, eller blir det helt akseptabelt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.